کد خبر: ۱۲۸۵۱

حکیم مهر - مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان، گفت: با شروع فصل گرما مراجعه به استخرهای شنا نیز به اوج خود می‌رسد و در صورت وجود آلودگی در استخر، بیماری‌های عفونی بسیاری در شناگران بروز خواهد یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، "مهران معلم" با تأکید بر لزوم نظارت کامل بر بهداشت آب استخرها اظهار کرد: در صورت آلودگی استخرها، بیماری‌هایی مانند تب تیفوئید، دیسانتیا، لپتوسپیروزیس، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های خارش شناگران، عفونت سینوسی و عفونت گوش در افراد مختلف ایجاد می‌شود.

وی افزود: بهداشت آب استخر فاکتورهای زیادی دارد. میزان کلر آب باید در حد 1.5 تا سه ppm و PH آن در حد 7.2 تا هشت باشد و در غیر این صورت موجب سوزش چشم و خارش می‌شود. دمای استخر نیز باید سه درجه از دمای آب بیشتر باشد.

معلم تصریح کرد: مدیران استخرها باید مقررات را رعایت کنند و بر سلامت مراجعه‌کنندگان به استخر نظارت کامل داشته باشند تا افراد دچار بیماری پوستی، تنفسی یا گوراشی به استخر وارد نشوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان، گفت:‌ در استان خوزستان 39 استخر شنا وجود دارد که در سال گذشته 483 بار از این تعداد استخر بازدید شد. از استخرها 189مورد کلرسنجی و 471 بار نیز نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: از هیأت ورزشی شنا نیز تقاضا داریم که پیش از این‌که مجوز کار استخری را صادر کنند با مجموعه بهداشت در ارتباط باشند تا فردی که واقعا به کار بهداشتی آشنا باشد استخر را مدیریت کند و مشکلی ایجاد نشود.

معلم عنوان کرد‌: در آزمایشگاه آب شنای مرکز بهداشت به صورت مستمر فاکتورهای مختلف آب استخرهای اندازه‌گیری می‌شود. ‌آزمایشگاه‌ تکمیلی آب نیز از امسال جدید شده و در حال کار است. در آزمایشگاه سابق تنها می‌شد "کلی فرم‌ها" را اندازه‌گیری کرد که در حالی که با آزمایشگاه تکمیلی می‌توان میزان هتروتروف‌ها، استافیلوکوک‌ها و سودوموناس‌ها را نیز اندازه‌گیری کرد و شاخص بهداشتی آب استخرها را افزایش داد.

 

نظر شما
ادامه