کد خبر: ۱۲۸۷۷

حکیم مهر - معاون سازمان دامپزشکی کشور از رهگیری محصولات شیلاتی از مزرعه تا سفره خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در جلسه بررسی طرح تضمین کیفیت آبزیان که با حضور مسئولان سازمان‌های دامپزشکی و شیلات برگزار شده بود، دکتر محسن مشکوة هدف از اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان را تولید فرآورده‌های شیلاتی سالم، تضمین سلامت آبزیان، کیفیت فرآورده‌های شیلاتی و پیشگیری از تولید، توزیع و مصرف فرآورده‌های شیلاتی نا سالم عنوان کرد.

وی افزود: این طرح همه زنجیره‌های تکثیر، پروزش، صید، توزیع، فرآوری حمل و نقل و عرضه آبزیان را مصرفی انسان را در بازار داخلی در برمی‌گیرد.

عیسی گلشاهی - مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فراوری سازمان شیلات ایران - نیز در این جلسه گفت: افزایش سرانه مصرف آبزیان باید همراه با افزایش مراقبت، بهداشت و سلامت آبزیان در جهت رشد سلامت فرآوردهای شیلاتی برای مصرف‌کنندگان باشد.

وی افزود: در بسترهای غیر بهداشتی امکان انجام کار بهداشتی نیست و ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی از اهم الزامات اجرای این طرح بزرگ است.

قدرت میرزاده - مدیر کل شیلات هرمزگان - در ادامه این جلسه گفت: ارائه کد بهداشتی موقت برای شناور های سننتی استان هرمزگان در راستای رهگیری محصولات شیلاتی و اجرای طرح طرح تضمین کیفیت آبزیان یک ضرورت است.

وی افزود: برای ورود صید از بنادر صیادی مجاز و بهداشتی لازم است تنها به افرادی اجازه حمل و نقل داده شود که فاکتور حمل و نقل از اتحادیه‌های صیادی را داشته باشند.

میرزاده گفت: کد رهگیری و اجرای طرح نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است و نباید جامه صیادی را با فشار مجبور به اجرای این طرح کرد چراکه اطلاع رسانی و تشویق نتیجه بهتری را همواره داشته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان نیازمند استانداردسازی بنادر استان و همچنین شرایط این بنادر است که انجام این مهم نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

 

نظر شما
ادامه