کد خبر: ۱۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - دادگاه تجدیدنظر جریمه سنگینی برای گاودار در نظر گرفته است که اگر دامدار تمام گاوهای خود را نیز بفروشد، نمی‌تواند آن را پرداخت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس انجمن صنفی دامداران با اعلام این مطلب گفت: دادگاه تجدیدنظر جریمه میلیاردی برای طیف وسیعی از دامداران به جرم گران‌فروشی در نظر گرفته است.

احمد مقدسی افزود: در سال گذشته دامداران به‌دلیل پایین بودن نرخ مصوب، شیر خام را گران‌تر از 630 تومان فروختند که به‌تازگی حکم دادگاه تجدیدنظر دامداران را محکوم و آنان را به پرداخت جریمه سنگین میلیاردی محکوم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دامداران هر کیلوگرم شیر خام را یک‌هزار الی یک‌هزار و 100 تومان فروختند، در حالی که نرخ مصوب فروش شیر خام 630 تومان بود.

رئیس انجمن صنفی دامداران ادامه داد: با اعتراض دامداران به عدم کارشناسی بودن نرخ شیر خام، ستاد تنظیم بازار دوباره به محاسبه هزینه تمام‌شده شیر خام پرداخت و با یک چرخش، قمت جدید شیر خام را 960 تومان اعلام کرد.

مقدسی تصریح کرد: با این وجود، محکومیت دامداران مبنی بر گران‌فروشی بخشوده نشده و دادگاه تجدیدنظر دامداران را مکلف کرده که جریمه‌های خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: این دادگاه جریمه سنگینی برای گاودار در نظر گرفته است که اگر دامدار تمام گاوهای خود را نیز بفروشد، نمی‌تواند آن را پرداخت کند.

گفتنی است، سال گذشته دامداران در جلسه ستاد تنظیم بازار متعهد شدند در ازای دریافت نهاده‌ها به نرخ مصوب هر کیلوگرم جو 590 تومان، ذرت 600 تومان، سویا 900 تومان و سبوس 270 تومان، با احتساب هزینه‌های حمل و نقل هر کیلوگرم شیر خام را به قیمت 960 تومان به صنایع لبنی بفروشند.

لازم به ذکر است، دامداران دلیل این جریمه سنگین را دیر اعلام شدن نرخ مصوب شیر خام می‌دانند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ان شااله
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
0
شاید راهی باشه برای تعطیلی دامپزشکی-
دکتر رسولی
|
-
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
زورشون به صنف دامپروری و دامپزشکی میرسه بذارین بقبه حال کنن
نظر شما
ادامه