کد خبر: ۱۲۹۲۴

حکیم مهر - فرماندار شهرستان مرند در جلسه شورای هماهنگی مدیران دامپزشکی استان در شهرستان مرند خدمات دامپزشکی در جامعه را ارزشمند و حیاتی دانست.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا در آذربایجان شرقی، بهنام رضوانی فرماندار شهرستان مرند که در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی و رؤسای شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در مرند، سخن می‌گفت: هرگونه غفلت و کم‌کاری دامپزشکی سلامت جامعه را دچار مشکل می‌کند.

وی بر لزوم اداره کردن کشتارگاه‌های صنعتی به صورت مدرن و خارج شدن از شکل سنتی آن‌ها تآکید کرد و گفت: در همین راستا ساماندهی و صنعتی کردن کشتارگاه شهرستان مرند ضروری است.

رضوانی امر نظارت بر بهداشت و سلامت غذایی اصلی مردم که فرآورده‌های خام دامی است در زندگی روزانه مردم، بسیار مهم دانست و افزود: تنها سازمانی که بر این امر نظارت دارد دامپزشکی است که می‌تواند با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی در امر تولید و تامین فرآورده‌های گوشتی سلامت بهتری را برای مردم فراهم کند.
رئیس دامپزشکی شهرستان مرند نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کاهش چشمگیر بیماری‌های تب مالت در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال 1386 ابتلای انسان به این بیماری 361 مورد بود که با تلاش کارشناسان و فعالیت‌های دامپزشکی در سال 1391 به 48 مورد رسیده بود.
رضا مندی گفت: در حال حاضر در شهرستان مرند دو کشتارگاه صنعتی دام و طیور و دو کارخانه خوراک دام و طیور و چهار مرکز جمع‌آوری شیر خام فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه