کد خبر: ۱۲۹۳۴
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
بنده تدوین قوانین سازمان نظام دامپزشکی کشور را عهده‌دار بودم و چندین سال است در این زمینه فعالیت دارم،در انتخابات شورای مرکزی هیچ موردی از موازین قانونی خارج نشده است/در حال حاضر حقوق 30 هزار نفر اعضای این سازمان در سراسر کشور که به پای صندوق‌های رأی آمدند و افراد منتخب خود را برگزیدند ضایع شده است؛ زیرا وزیر جهاد کشاورزی به قانون عمل نکرده است...

حکیم مهر - گفتگوی دو عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با خبرگزاری فارس

حکیم مهر از شرح و حاشیه بر این دو گفتگو (که حاوی نکات بسیار تأمل‎برانگیزی است) برای حفظ آرامش در جامعه دامپزشکی کشور پرهیز می‎کند و ضمن انتشار این دو گفتگو قضاوت را به ذهن هوشمند اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی می‎سپارد.

 

رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی کشور :

انتصاب رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی غیرقانونی است


رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در انتصاب رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی کشور قانون اجرا نشده و رئیس فعلی این سازمان غیرقانونی است.


سید محمد آقامیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در اعتراض به انتصاب رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در انتصاب رئیس جدید این سازمان قانون اجرا نشده، و رئیس فعلی سازمان نظام دامپزشکی غیر قانونی است.

رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: سازمان نظام دامپزشکی تشکلی غیر دولتی، متشکل از 17 عضو است که 8 نفر آنها نماینده برخی دستگاه‌های اجرایی دولت، به عنوان عضو انتصابی و 9 نفر دیگر توسط مجمع سازمان نظام دامپزشکی ( اعضای شورای نظام دامپزشکی استانها در سراسر کشور ) به عنوان عضو انتخابی، انتخاب می‌شوند و نیز دارای شورای مرکزی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است.

وی ادامه داد: طبق قانون، شورای مرکزی در اولین جلسه خود موظف است، با انتخابات داخلی 3 نفر از منتخبین که بیشترین رأی را کسب کرده‌اند به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کند و وزیر جهاد کشاورزی نیز برابر ماده 7 قانون، یک نفر را به رئیس جمهور معرفی می‌کند.

آقا میری ادامه داد: چنانچه اولین نفر معرفی شده توسط وزیر جهاد کشاورزی به رئیس جمهور، مورد قبول نباشد، وزیر جهاد کشاورزی 2 نفر بعدی را به ترتیب به رئیس جمهور معرفی خواهد کرد و در صورتی که هیچ کدام از این 3 نفر مورد قبول واقع نشود، برابر تبصره یک ماده 7 قانون، شورای مرکزی موظف است حداکثر ظرف مدت 2 هفته نسبت به تشکیل جلسه و پیشنهاد 3 نفر دیگر به وزیر جهاد کشاورزی برای اعمال ماده 7 قانون سازمان، اقدام کند.

آقامیری با بیان اینکه شورای مرکزی برابر قانون به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: با انتخابات داخلی، شورای مرکزی از بین 4 نفر کاندیدا برای ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور،‌ 3 نفر که بیشترین رأی را از شورای مرکزی کسب کرده بودند، به وزیر جهاد کشاورزی معرفی کرد، اما از آنجایی که نماینده وزیر جهاد کشاورزی جزو 3 نفر نبود، وزیر انتخابات داخلی شورای مرکزی را نپذیرفت و به انحاء مختلف، اصرار به انتصاب نماینده خود به ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور داشت.

وی ادامه داد: دکتر انصاری‌فرد نماینده آقای خلیلیان در شورای مرکزی، از 17 رأی تنها 6 رأی آورد و از ادامه این رقابت باز ماند که ظاهراً این موضوع به مذاق آقای وزیر خوش نیامد و به صورت کتبی مراتب اعتراض خود را به رئیس سازمان دامپزشکی کشور (بخش دولتی)اعلام کرد.

آقامیری گفت: وزیر جهاد کشاورزی ضمن عدم پذیرش نتیجه انتخابات، با استفاده از تبصره یک ماده 7 قانون سازمان نظام دامپزشکی طی نامه‌ای خواستار معرفی 3 نفر دیگر برای تصدی ریاست سازمان، شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این تبصره از اختیارات رئیس جمهوری است و ایشان نمی‌توانند از اختیارات این تبصره قانونی استفاده کنند؛ اکثریت اعضای انتخابی شورای مرکزی نسبت به این خواسته وزیر واکنش نشان دادند و از وزیر خواستند که به رأی اجماع شورای مرکزی سازمان احترام بگذارد و نتیجه انتخابات را بپذیرد، هر چند که مخالف نظر ایشان است.

آقا میری گفت: آقای خلیلیان نه تنها به رأی تمام اعضای شورای مرکزی توجهی نکرد بلکه برای اجرای خواسته خود و معرفی 3 نفر دیگر پافشاری کرد تا جایی که مجدداً نامه‌ای جداگانه برای تحقق این موضوع  ابلاغ کرد.

آقامیری افزود: برای تعیین تکلیف تبصره یک ماده 7 قانون که از اختیارات رئیس جمهوری است، به اتفاق برخی از اعضای شورای مرکزی، خدمت رئیس جمهور رسیدیم و موضوع به استحضار رسید و ایشان نیز طی دستوری به وزیر جهاد اعلام کرد: " بسمه تعالی – جناب خلیلیان شخصاً رسیدگی و مطابق قانون و دقیق اقدام نمایید و مراقبت کنید حقی ضایع نشود."

وی ادامه داد: اما این دستور رئیس جمهور هیچگاه رسیدگی نشد و پاسخی نیز دریافت نشد و نامه مربوط به پیشنهاد 3 نفر منتخبین اعضای شورای مرکزی که در اولین جلسه قانونی شورای مرکزی این سازمان انتخاب شده بودند، بیش از دو سال بلاتکلیف ماند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که چرا با گذشت بیش از 2 سال مسکوت ماندن دستور رئیس جمهور، اطلاع رسانی نشده است، گفت: با توجه به فضای حاکم در کشور که دولت در انتخابات تشکل‌ها دخالت می کرد، نخواستم موضوع این سازمان را به التهابات آن زمان اضافه کنم و معتقد بودم که این موضوع باید درون بخش کشاورزی و از طریق راه‌حل‌های قانونی پیگیری و برطرف شود.

آقامیری گفت: آقای خلیلیان در مقاطع مختلف زمانی برای اجرای خواسته خود، اصرار به تشکیل جلسه و برگزاری انتخابات مجدد داشت، اما از آنجایی که برخی از اعضای شورای مرکزی صحبتی با رئیس جمهور داشتند و نظر رئیس جمهور این بود که به قانون عمل شود، بنابراین تشکیل جلسه ندادند.

آقامیری افزود: وزیر دستور داد؛ این بار جلسه در سازمان دامپزشکی کشور (بخش دولتی)با حضور اعضای شورای مرکزی تشکیل شود که اعضای انتخابی در این جلسه حضور نیافتند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری 5 جلسه و با توجه به عدم حضور اکثریت اعضای انتخابی، نهایتاً با حضور تمامی اعضای انتصابی( 8 نفر از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دولت) و 2 نفر از کارمندان سازمان دامپزشکی کشور (بخش دولتی) و همچنین 2 نفر از اعضای علی‌البدل (که یکی از آنها، از کارکنان سازمان دامپزشکی کشور – بخش دولتی – است )، در جلسه‌ای که وزیر دستور داده بود حضور پیدا کردند و با برگزاری انتخابات صوری و امضای صورتجلسه‌ای که تا کنون در دسترس احدی قرار نگرفته‌است؛ 3 نفر را به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کردند.

آقامیری ادامه داد: به استناد ماده 10 قانون سازمان نظام دامپزشکی کشور جلسات شورای مرکزی،باید حداقل 12 نفر باشند و چون با تعداد 10 نفر این جلسات هیچگاه به رسمیت نمی‌رسید، از سایر اعضای علی‌البدل برای شرکت در جلسه و امضاء صورتجلسه دعوت کردند و این امر یکی از چندین مصادیق بارز غیر قانونی بودن این انتصاب است.

به گفته آقامیری، اولاً به استناد تبصره 3 ماده 7 قانون، رئیس سازمان نظام دامپزشکی، ریاست جلسات شورای مرکزی را باید بر عهده داشته باشد و ثانیاً برابر ماده 10 این قانون " جلسات شورای مرکزی با حضور حداقل (12) نفر از اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمهای گرفته شده با رای اکثریت مطلق معتبر است."

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی هیچ ملاحظه‌ای به قانون نداشت و فقط تلاش می‌کرد به اهداف خود برسد ولو برخلاف قانون، به همین دلیل صورتجلسه را فقط در یک نسخه تهیه کردند، زیرا بیم آن داشتند که در اختیار اکثریت اعضای انتخابی شورای مرکزی قرار بگیرد و آنها نسبت به ابطال صورتجلسه اقدام نمایند و هنوز هم کسی این صورتجلسه را ندیده است.

رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر حقوق 30 هزار نفر اعضای این سازمان در سراسر کشور که به پای صندوق‌های رأی آمدند و افراد منتخب خود را برگزیدند ضایع شده است؛ زیرا وزیر جهاد کشاورزی به قانون عمل نکرده است.

وی تأکید کرد: اکثریت اعضای انتخابی شورای مرکزی مصمم هستند این موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کنند تا چنین کارهای خلافی در این سازمانها، مرسوم نشود زیرا در این صورت هیچ NGO یا سازمان مردم نهادی دیگر انتخابات برگزار نخواهد کرد، چون می‌دانند هیچگاه به نتیجه انتخابات عمل نخواهد شد و رؤسا آنچه را که خودشان می‌خواهند را انتخاب خواهند کرد.

 

-------------------------------------

 

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی :

انتخابات سازمان نظام دامپزشکی کشور کاملا قانونی است


عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: انتخابات سازمان نظام دامپزشکی کشور کاملا قانونی است.


عباسعلی مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه صحبت‌هایی بر غیر قانونی بودن انتخابات  سازمان نظام دامپزشکی مطرح است از جمله وزیر جهاد کشاورزی بر اساس ماده 7  قانون نظام دامپزشکی کشور باید 3 نفر انتخابی شورای مرکزی را به رئیس‌جمهور معرفی می‌کرد اما نکرده است، گفت: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به شورای مرکزی اعلام کرد بر اساس هماهنگی با رئیس‌جمهور جلسه انتخابی شورای مرکزی دوباره تشکیل شود و 3 نفر دیگر انتخاب شوند، محتوای این نامه نشان می‌دهد که وزیر جهاد کشاورزی 3 نفر شورای مرکزی را به رئیس‌جمهور معرفی کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اختیارات ماده 7 نظام دامپزشکی برای تشکیل جلسه شورای مرکزی مربوط به ریاست‌جمهوری است و وزیر جهاد کشاورزی نمی‌تواند تشکیل جلسه‌ شورای مرکزی را بدهد، گفت: این اختیار با تصویب هیئت وزیران از سوی رئیس‌جمهور به وزیر جهاد کشاورزی تفویض شده است، ‌بنابراین وزیر جهاد کشاورزی می‌توانست دستور تشکیل جلسه شورای مرکزی را بدهد.

از مطلبی سؤال شد بر اساس قانون، جلسه دوم شورای مرکزی انتخابات سازمان نظام دامپزشکی باید به حدنصاب 12 عضو  می‌رسید اما 2 نفر اعضای شرکت کننده، علی‌البدل بودند که نمی‌توانستند رأی بدهند.

‌وی پاسخ داد: برخی اعضای انتخابی و انتصابی شورای مرکزی بارها در جلسات شرکت نکرده بودند و طبق قانون، اعضای علی‌البدل می‌توانست جایگزین آنها شدند.

وی در پاسخ به اینکه آیا اعضای علی‌البدل حق رأی داشتند که در این انتخابات شرکت کردند، گفت: زمانی که اعضای علی‌البدل بر اساس قانون جایگزین اعضای انتخابی یا انتصابی می‌شوند حق رأی دارند.

مطلبی در پاسخ به اینکه ریاست جلسه شورای مرکزی بر اساس تبصره 3 ماده 7 باید توسط رئیس سازمان نظام دامپزشکی برگزار می‌شد، اما چنین نشد، گفت: زمانی که اختیارات تشکیل شورای جلسه از سوی ریاست جمهور به وزیر جهاد کشاورزی تفویض شده است آقای وزیر هم این اختیار را به دکتر دستور یکی از اعضای شورای مرکزی دادند.

از مطلبی سؤال شد چرا رئیس جمهور نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی با این عنوان که «جناب خلیلیان شخصاً رسیدگی و مطابق قانون و دقیق اقدام نمایید و مراقبت کنید حقی ضایع نشود»دادند، گفت: بعد از این نامه آقای رئیس‌جمهور اختیارات تشکیل شورای مرکزی را به وزیر جهاد کشاورزی تفویض کرده بود و آقای وزیر هم دستور تشکیل جلسه شورا را دادند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی کشور ادعا می‌کند انتخابات نظام دامپزشکی کشور غیرقانونی بوده است، گفت: انتخابات سازمان نظام دامپزشکی کشور در نهایت درستی و بر اساس موازین و قانون انجام شده و نهایتا حکم رئیس فعلی سازمان نظام دامپزشکی کشور توسط رئیس‌جمهور صادر شده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در پایان تصریح کرد: بنده تدوین قوانین سازمان نظام دامپزشکی کشور را عهده‌دار بودم و چندین سال است در این زمینه فعالیت دارم،در انتخابات شورای مرکزی هیچ موردی از موازین قانونی خارج نشده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
0
نظر دکتر آقامیری به واقعیت نزدیکتر است و اسناد آن را هم روی سایت نظام دامپزشکی گذاشته است اما نظر دکتر مطلبی بیشتر به خلاف واقع نزدیک است و دستور صریح رئیس جمهور را بدون توجه به تاریخ نامه‌ها تفسیر کرده اند!
بالاخره هیچگاه حقیقت پشت ابر باقی نمی ماند!
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
0
.......باید حقیقت رو قبول کنه و...... یک مدتی بودی و دیدیم تواناییهای شما رو. دستتون هم درد نکنه انشالا اجرتون با جد بزرگوارتون . ما بخواهیم حقمون ضایع بشه باید کی رو ببینیم ؟؟؟- یکی از همون 30 هزار نفر

اقای دکتر لطفی زاده لطفا به جای سانسور بگزار نظر همه افرادی که زحمت ارائه نظر میدهند درج گردد
در خصوص اظهارات اقای دکتر مطلبی موارد ذیل قابل استناد است
1-دکتر مطلبی در دوره قبل ....... توانست رای اول مجمع را بدست اورد ........و ایشان تنها مجری وزارتخانه هستند ودر تصمیم گیریهای حساس دامپزشکی را تنها می گذارند وسرانجام هم رای دامپزشکان را به بقا در مصدر پستی در وزار تخانه ترجیح داد کاش ایشان .......ایستادگی در برزابر خواسته وزیر وقت را داشت ......... و ما شاهد این اوضا در نظام نبودیم
2-........... صحبت ایشان به خاطو جایگاه وزارتخانه ای ایشان است
3- از اقای دکتر مطلبی که خود را قانون دان و تدوین کنده قانون می داند جای تعجب است که به تقدم و تاخر مدارک دقت نمی نمایند مصوبه هیات وزیران ابلاغ 20 فروردین 91 را دارد و بعد از ان اجرای ان قانونی است در حالی که جلسات ....... در سازمان دامپزشکی با حکم وزیر در بهمن واسفند 90 برگزار شده که با توجه به ابلاغ مصوبه متاخر بر ان برگزار جلسه و مصوبات ان غیر قانونی است
4-در مصوبه هیات وزیران در فروردین 91 تنها به وزیر جها د اختیار تشکیل جلسه داده شده است لذا بر اساس گفته دکتر مطلبی اگر وزیر می خواست جلسه ای تشکیل دهد با ید پس از ابلاغ مصوبه هیات وزیران انجام می شد لذا با عنایت به .....جلسات قبل از ابلاغ توسط معاون اول اعضای شورای مرکزی از حضور در جلسه خودداری نمودند جای تاسف است که دکتر مطلبی به این نکات بدیهی تو جه نمی نماید
4- قانون به صراحت در مورد دعوت از اعضای علی البدلذکر نموده است ومعیار حضور افراد در جلسات مشخص است در بین این اعضا همگی در جلسات قنونی نظام حضور داشته وهیچ یک نه فوت کرده ون استعفا داده (البته به جز دکتر رزمیار)پس دعوت از اعضای علی البدل غیر قانونی است ضمنا دعوت برای جلسات دارای دستورالعملی است که در صورت تشکیل جلسات قانونی باید رعایت گردد
5-بی شک هر اقدام غیر قانونی قابل پیگیری در زمان مناسب ان خواهد بود و از تک تک گردانندگان این رویه قانونی پیگیری بعمل خواهد امد
عضو هیچ جا
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
0
0
برادر آقامیری و برادر مطلبی هر دو از جایگاه دولتی صحبت میکنن. در حقیقت هیج وقت این سازمان به صورتی که در قانون ذکر شده مستقل نبوده و نخواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
برای دامپزشکان فقط باید شغل ایجاد کرد تا از سر بیکاری پشت کامیوتر ننشته و اظهار فضل نکنند و الا برای اعضای صنف چه فرقی باید بکنه که حسن رئیس باشه یا حسین مهم اینه که این بیکارا را بتونه از پشت کامیوترهاشون ببره فیلد و دستشونو بند کنه این حرفا همه سیاه بازی و سیاست بازیه
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار
تا بازکه او را بکشد ان که تو راکشت
واقع بين
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
کی فکر می کرد ...... مغضوب بشه و .....بشه مدیر دولت دهمی ، !!!!!!

دکتر مطلبی عزیز بعد انتخابات در یک شکایت رسمی در دادگاه بهتر می توان موضوعات را پیگیری کرد ......... ....

...........مصاحبه دوم اینه که در جلسات سازمان با دعوت وزیر همه منتخب ها بجز دو تا دولتی ها شرکت نکردند و باید 7 نفر علی البدل جایگزین اون 7 نفر می شدند نه فقط دو تا کارمند !!!!!!

..........موقت است و بعد انتخابات خود دکتر ....رییس خواهد شد و .............

جناب آقاي دكتر مطلبي عزير بر خود واجب ديدم به عنوان عضو كوچكي از اين صنف مظلوم نكاتي را به شما متذكر شوم ، همانگونه كه واضح و مشخص است ماده 7 قانون تأسيس سازمان نظام دامپزشكي سه نفر از بين اعضاي شوراي مركزي كه بيشترين آراء را كسب كرده اند جهت صدور حكم به رييس جمهور معرفي مي شوند وظيفه وزير محترم جهاد كشاورزي در اين ماده قانوني تنها به عنوان رابط ميان شوراي مركزي و رييس جمهور در ارائه مشخصات اعضاي معرفي شده است بدون آنكه حق كوچكترين دخالت يا اظهارنظري داشته باشد . در تبصره يك ماده 7 عنوان شده است كه در صورتي كه رييس جمهور افراد معرفي شده را مناسب تشخيص ندهد شوراي مركزي موظف است افراد ديگري را معرفي كند . سؤال اين است كه آيا رييس جمهور عليرغم تأكيد ذيل نامه شوراي نظام مبني بر اجراي دقيق قانون و پرهيز از تضييع حقوق اشخاص ، افراد معرفي شده را مناسب تشخيص نداده است ؟ اگر چنين است مدرك آن را منتشر نماييد . بر فرض محال كه رييس جمهور مناسب تشخيص نداده باشد آيا موضوع به شوراي مركزي اعلام شده است كه در اجراي تبصره يك ماده 7 ظرف مدت دو هفته اشخاص ديگري را معرفي نمايد ؟ اگر چنين است مدرك اين را هم منتشر نماييد . شما به مصوبه هيأت وزيران اشاره مي نماييد كه انتشار اوليه آن بدون درج شماره و تاريخ در واقع بيان كننده هدف خاص وزير محترم مي باشد تا بتواند از اين طريق جلسات ......نون قبل از مصوبه را با آن جلوه قانوني ببخشد مجدداً سؤال مي كنم آيا متن مصوبه به صورت مطلق اختيار تشكيل جلسه را به شخص مورد نظر وزير اعطاء كرده است يا اينكه مقيد به شرايطي است كه قابل اجرا باشد. مندرجات مصوبه مجدداً تكليف ماده 7 را تصريح كرده كه در صورتي كه رييس جمهور افراد انتخاب شده را مناسب تشخيص ندهد و ديگر اينكه امكان دعوت از اعضاي شوراي مركزي فراهم نشود در آن صورت است كه وزير مي تواند دستور تشكيل جلسه را صادر نمايد سوال اين است كه آيا عدم حضور اعضاي انتصابي در جلسات شوراي مركزي كه بيش از سه مرتبه شركت نكرده اند را به معناي عدم امكان تشكيل جلسه تلقي نموده ايد ؟ جالب اينجاست كه آقاي دكتر آقاميري اظهارات خود را مستند به قانون و دستور كتبي رييس جمهور مطرح مي نمايد ولي شما عملكرد ...... خود را مبتني بر مذاكرات و دستورات شفاهي بيان مي نماييد بنابراين قضاوت با قشر مظلوم و آسيب پذير دامپزشكي است كه حق را از ناحق تشخيص دهند . در پايان عرض كنم كه دو شخصيت دكتر آقاميري و دكتر علوي غيرقابل ترديد و بحث مي باشند و اظهارات حقير نيز نه در تعريف از هر دو عزير است و نه در مقابله سليقه اي با جنابعالي و ساير دست اندركاران ، بلكه در سمت و سوي تصريح قانون بوده و هست .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
داستان ............ را در قانونی بودن روند انتخاب رییس نظام دامپزشکی!!!!- دامپزشک بخش خصوصی
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
اگر به اندازه ذره ای انصاف داشته باشیم متوجه خواهیم شد که وزیر جهاد کشاورزی بزرگترین خدمت را به صنف دامپزشکی کردند نظام دامپزشکی کاملا علائم حیاتیش قطع شده بود وزیر محترم با از خود گذشتگی و احساس وظیفه سعی در برگشت حیات به نظام را داشتند باید قدردان بود
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
بزرگواری که گفته بود وزیر جهاد کشاورزی حق اظهار نظر نداشت وخود رئیس جمهور باید تصمیم میگرفت و نامه میداد باید گفت ... رئیس جمهور اگر قرار باشه اینقدر وارد جزئیات میشد همه وقتش را باید برای نظامها میذاشت امروز نظام دامپزشکی فردا نظام پزشکی پس فردا نظام مهندسی کاملا طبیعی و منطقیه که شخص وزیر به عنوان معتمد رئیس جمهور به رئیس جمهور مشاوره و پیشنهاد بده حتی احکام رئیس نظام هم قید پیشنهاد وزیر جهادکشاورزی اومده دوستانی که مدعی بودند دست راست رئیس جمهورند و اگر رئیس جمهور خودشان سه نفر اولی را رد بکنند ما قبول میکنیم حتی الان هم همین ادعا را دارند وقتی رئیس جمهور محترم بعد از این همه تاخیر که مسلما از لحاظ حقوقی کاملا بررسی شده حکم را صادر کرده اند و دوستان باز معترضند نشون میده که این جماعت از اینکه نظام دامپزشکی بعد از مدتها میخواد روی ارامش ببینه ناراحت و در عذابند لابد منافعشان در این بوده که صنف دامپزشکی همیشه خوددرگیری داشته باشد تاریخ نشان داده در سازمانهای تخصصی و فنی مدیران فنی و غیر سیاسی موفقتر بوده اند تا مدیران غیر فنی و سیاسی.دکتر راستگو
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
دکتر سلامتی در تمام جلساتی که دکتر دستور به دعوت وزیر در سازمان گذاشت شرکت نکرد پس چرا با یک علی البدل جایگزین نشد؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
0
جمعی از اعضای نظام استانها، از اعضای انتخابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی خواستار پیگیری این اقدام غیر قانونی وزیرجهاد کشاورزی هستند تا از طریق مراجع ذیصلاح قضایی، موضوع رسیدگی و روال انتخاب رئیس سازمان نظام دامپزشکی طبق قانون انجام پذیرد. جمعی دلسوز دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
0
در حالی که رئیس جمهور و دولت به روند انتخابات سازمان نظام پزشکی اعتراض کردند و اعلام شد که انتخابات باید قانونی باشد و اگر انتخابات قانونی نباشد، آن را نمی پذیریم، اما درانتخابات سازمان نظام دامپزشکی، متأسفانه برخلاف تأکید رئیس جمهور رویه‌ای غیر قانونی رخ داده است که لازم است رئیس جمهور ودولت به آن رسیدگی و از حقوق اعضای این سازمان حمایت کنند. عضو شورای نظام دامپزشکی استان
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
0
وزیر جهاد کشاورزی چرا صورتجلسه شورای مرکزی و نامه‌ای که دکتر سید سبحانعلی علوی را به رئیس جمهور معرفی کرده است منتشر نمی کند و از دسترس خارج کرده است؟! و چرا در این زمینه هیچگونه سابقه‌ای در دبیرخانه وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان نظام دامپزشکی وجود ندارد؟ به نظر می رسد از آن جا که این اقدام غیرقانونی و برخلاف روال انتخاب رئیس سازمان نظام دامپزشکی صورت گرفته و وزیر جهاد کشاورزی با نادیده گرفتن افراد پیشنهادی از سوی اعضای اصلی شورای مرکزی، افراد دیگری را معرفی کرده است، لذا این صورتجلسه پنهان شده است، تا اکثریت اعضای انتخابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی نتوانند از طریق مراجع ذیصلاح قضائی اقدام قانونی علیه صورتجلسه مذکور کنند. عضو نظام دامپزشکی (شاکی)
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
0
آقای دکتر مطلبی سوال: آیا .......قانونی بود یا نه ؟!!!!!!!!! ریزبین

آیا رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اخذ ۶ رأی از ۱۷ عضو- یعنی حدود یک سوم اعضاء - پشتوانه تأثیرگذاری برای اجرایی کردن مصوبات شورا را دارد؟! یا وقتی قراراست دولت به زودی تغییر کند و متعاقب آن نمایندگانش در شورا نیز تغییر می‌کنند؛ این اقدام موجب نفوذ فرد منصوب شده در یک سازمان غیردولتی نخواهد بود!؟ مگر آنکه ریاست محترم دولت‌های نهم و دهم ،خیالش مطمئن باشد که دولت جایگزینش همین دولت امروز است!
این درحالیست که در صورتجلسه نخست که با حضور تمامی اعضای شورای مرکزی ( انتخابی وانتصابی ) تشکیل شد، دکتر سید محمد آقامیری با کسب ۱۲ رأی، دکتر احمد رضا تابع بردبار با کسب ۱۰ رأی و دکتر جمشید رزمیار با کسب ۱۰ رأی برای تصدی ریاست سازمان نظام دامپزشکی به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده بودند؛ که وزیر با معرفی نکردن ایشان به رییس جمهوری، نشان‌ داد قصد درک حقوق یک تشکل غیردولتی را ندارد. تأسف بارتر آنکه جناب وزیر، در اقدامی متحیرانه .....- که اجازه می‌داد اکثریت اعضای انتخابی با شکایت به دیوان عدالت اداری، وزیر را در رینگ این مجادله ضربه فنی‌کند- در بیستم فروردین ماه ۱۳۹۰ ( ۲۴ روز پس از تنظیم صورتجلسه موصوف )از دولت مصوبه‌ای دریافت کرد تا شرایط برای پیاده‌سازی اراده او تسهیل شود. .......

آقای دکتر مطلبی قانون مدار اینبار .......و چرا در زمانیکه اعضای شورای نظام دامپزشکی به شما اعتماد کردند و بالاترین رای را در شورای مرکزی کسب کردید قانون را فراموش کردید و حق وحقوق اعضاء را نادیده گرفتید . واقعا که.......... ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
0
0
البته بايد در جواب همكار محترم كه فرموده بودند دكتر علوي 6 راي از 17 راي را دارند بايد به چند نكته جهت تنوير افكار عمومي اشاره كرد
1.ساير اعضا كه حضور نداشتند دعوت شده بودند و نيامدند بنابراين ايراد خود اقايان هست كه از حق قانوني خود استفاده نكرده اند در واقع با شركت نكردن در جلسات شورا حق اعضائ صنف را ضايع كرده اند و بايد پاسخگو باشند
ناهیدی
|
-
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
0
0
با سلام به دوست گرانقدرم جناب دکتر لطفی زاده.
گاها مراجعه به یک روانکاو میتونه به بعضی باصطلاح دوستانمون که تشنه قدرت هستند کمک بزرگی بکنه!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
خیلی جالب است عزیزان و بزرگواران دامپزشک و دلسوز نظام دامپزشکی چرا مدت دو سال و اندی که براساس قانون سازمان نظام با اتمام دوره شورای مرکزی سوم سازمان .....اداره می شده و منصوب وزیر جهاد کشاورزی در دوره سوم که مسئولیتش تمام شده و ....و براساس قانون هنوز رئیس جمهور رئیس جدیدی منصوب نکرده است در مصدر ریاست سازمان تکیه ......به تامین حقوق و مزایای چند نفر کارمند زحمت کش سازمان نشده کسی چیزی نگفتند ظاهرا اعضائ محترم دوست دارند سازمانشان همچنان در بلاتکیفی بسر ببرد حالا که این سازمان به هر دلیلی تعیین تکلیف شده است همه به فکر افتادند که سازمان ما چه شد! خوب است این مباحث را کنار گذاشت و به فکر تقویت سازمان و دفاع از حقوق سازمان و انجام وظایف سنگین و خطیر قانونی آن پرداخت قطعا دوستان ازچمله آقای دکتر مطلبی از روی دلسوزی و کمک به حل بحران اعلام نظر کردند . بلاخره مسیر قانون باز است و از دوسال گذشته دوستان می توانستند با مراجعه به قانون مشکل را حل کنند تا این سازمان مهم کشور بیش از دو سال بلاتکلیف نمی ماند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
البته پيشنهاد مراجعه به روانكاو الحق و الانصاف بسيار منصفانه و راهگشا است عملکرد ...........كه به هيچ وجه قابل دفاع نيست و .......
همکار بیکار
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
0
0
این انتخاب شایسته رو به همکاران محترم تبریک عرض میکنم.از قبلی ها که خیری ندیدیم انشالا این یکی دیگه خیرش به همه برسه
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
کلیه همکاران خواهشمندم به این نکته توجه کنند که اولین باری که دکتر آقامیری به ریاست نطام منصوب شدند ، جزو انتخاب شدگان در انتخابات نبودند و خودشان هم به عنوان نماینده وزیر ......... بر صندلی ریاست نشستند و......... اعتراض می کنند. ............ همکار
همکار سابق دکتر مطلبی در جامعه دامپزشکان
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
اقای دکتر مطلبی همواره موضع حمایت از وزارتخانه .............را داشته اند
متاسفانه تعریف ایشان از دامپزشکی محدود به سازمان دامپزشکی ............کاش پیشکسوتان ما اینگونه نبودند و به جای حمایت از وزارتخانه به فکر خیل عطیم فارغ التحصیلان بودند اقای دکتر مطلبی حالا که دیگر بحث دکتر اقامیری مطرح نیست ..... لطفا حالا به سوالات زیر برای وطیفه صنفی خود و ریس جدید مورد حمایت وزارتخانه پاسخ دهید
1- با توجه به اجرای قانون نظام جامع دامپروری وایجاد اشتغال فراوان در نظام مهندسی کشاورزی شما در نظام دامپزشکی چه خواهید کرد ایا با توجه فظای ایجاد شده به نفع همکاران عمل خواهید نمود یا دو دستی مشاغل را تقدیم نظام مهندسی می نماید و همچنان با خیل بیکاران روبرو خواهیم بود .........
2- از انجایکه در این قانون الزام به حضور دامپزشک در واحدهای مرغداری و دامداری شده ایا با انجام فورد ان 6000 فرصت شغلی جدید ایجاد می نمایید
3- در خصوص ایین نامه ماده 19 و قطع حقوق مسولین فنی بهداشتی چه می کنید
4- ایا حالا که ریس نظام از بخش دولتی انتخاب شده ما شاهد اجرای قانون افزایش بهرهوری بخش کشاورزی و دامپروری و صدور پروانه ها توسط نظام خواهیم بود
امیدوارم حالا که ریس نظام پرسنل .... بخش دولتی است شاهد اختلافات نباشیم و نظام وظایف خود را به درستی انجام دهد نه اینکه صرفا به محلی برای دادگاههای بدوی انتظامی و فشار بر همکاران تبدیل گردد
انتظار ما از دکتر علوی و حامیانشان اینست که با توجه به وجود قوانین لازم با سعی و تلاش مظاعف با اجرای قوانین فوق الشاره ضمینه ساز اشتغال هزاران نفر از همکاران گردند و تنها در اینصورت است که نام نیکی از خود باقی میگذارند
....
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
0
0
انتصاب رییس سازمان نظام دامپزشکی کاملا قانونی بوده و ........... نمی توانند کنار بیایند.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
0
0
البته اينقدر نظام دامپزشكي .......كه فقط بايد خدا كمك كنه .....و فكر هم ميكنم به يك دوره ده ساله نياز داره ......كارمند سابق نظام-
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
با حضور دولت جدید ........ وانگاه استانها پاسخ ....اینگروه را خواهند داد- عضو شورای نظام استان
MOHAMAD REZA
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
AZ AGAMIR SOAL SHAVAD VAGHTY BA ... ESKANDARY {VAZIR }REIS SHOD GANONY BOD DAR HALY KE HATA OZVE ENTEKHABY HAM NABOD
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
0
0
...... در رابطه با انتخابات استانها انجام داده است .......... شده است و ........ سازمان نظام در رکود و جنگ با سایرین بوده است و کاری برای اعضا انجام نداده است
نظر شما
ادامه