کد خبر: ۱۲۹۳۷
حکیم مهر - رییس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت جوجه یکروزه از 850 تومان به 1100 تومان رسیده اما با توجه به افزایش تولید و ذخیره‌سازی مرغ از سوی دولت مشکلی برای تامین گوشت مرغ در ماه رمضان وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسن مهربانی اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت جوجه‌ریزی مناسب است و بازار مصرف برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز در ماه رمضان مشکلی ندارد چراکه حجم گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده از سوی دولت به اندازه مصرف در این ماه است.

وی از روند کاهشی تولید جوجه یکروزه در سال جاری خبر داد و گفت: میزان تولید جوجه یکروزه که در حال حاضر یک میلیون قطعه است تا مهرماه با کاهش 12 درصدی به حدود 87 میلیون قطعه می‌رسد چراکه حجم تولید جوجه مادر در ماههای گذشته روند کاهشی داشته است.

سهم 12 درصدی جوجه یکروزه در قیمت تمام شده مرغ

رییس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه گفت: بررسی‌ها طی 11 سال گذشته نشان می‌دهد که هر قطعه جوجه یکروزه حدود 12 درصد از هزینه‌ی تمام‌شده تولید مرغ زنده را به خود اختصاص می‌دهد.

مهربانی اظهار کرد: در ماه‌های سال میزان مصرف گوشت مرغ در حالت معمولی حدود 140 هزار تن است که این میزان در ماه‌های پرتقاضا همچون ماه رمضان یا ایام عید به حدود 160 هزار تن می‌رسد که برای پاسخ‌گویی به افزایش تقاضا، دولت از چند ماه قبل از آن باید برای ذخیره‌سازی گوشت مرغ برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: با مدیریت ذخیره‌سازی از سوی دولت می‌توان پاسخ‌گوی نیاز مردم در ماه‌های پرمصرف بود. همچنین می‌توان با تاسیس شرکت‌های بزرگ که سهم زیادی در بازار دارند، هزینه‌ی تمام‌شده و قیمت فروش مرغ را تثبیت کرد.

 

نظر شما
ادامه