کد خبر: ۱۲۹۴۲

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تولید 50 قلم داروی گیاهی دامپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محسن دستور در حاشیه بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان اظهار داشت: داروهای گیاهی با منشأ گیاهی می‌تواند از ضریب اطمینان بیشتر و از ترکیبات منفی کمتری در محصول و فرآورده‌ها برخوردار است.


وی گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد از داروهای دامی و بیش از 50 درصد از واکسن‌های دام و طیور مورد نیاز در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از صادرات 15 میلیون دلار داروهای گیاهی دامی کشور در سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون 25 قلم داروی گیاهی ثبت شده در کشور وجود دارد.


وی با اشاره به صرفه جویی 30 درصدی ارزی کشور در زمینه صادرات گیاهان دارویی دامی نسبت به سال90 تصریح کرد: صادرات گیاهان دارویی دامی در سال گذشته نیز یازده و نیم میلیون دلار بود.


دستور خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی دامی از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر شده است.


وی همچنین از تولید یک قلم واکسن آبزیان در سال گذشته خبر داد و افزود: با تولید این واکسن توسط جهاد دانشگاهی صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی انجام شده است.


دستور تآکید کرد: در حال حاضر حدود 150 کارخانه دارویی در سطح کشور در زمینه تولید داروهای دامی با سازمان دامپزشکی کشور همکاری دارند.


رئیس سازمان دامپزشکی کشور توسعه تولید داروهای گیاهی در کشور و سوق دادن سرمایه‌گذاران به این بخش از صنعت را یکی از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 25 قلم داروی گیاهی در حوزه دام و طیور و آبزیان به ثبت رسیده و به صورت کامل صنعتی در کشور تولید می‌شود.

 

نظر شما
ادامه