کد خبر: ۱۲۹۵۵

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت : در حال حاضر تولید 80 در صد از واکسن های استراتژیک انسانی در موسسه رازی انجام می شود .
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی دکتر هادی قدکچی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی که با حضور رئیس ، معاونین و مدیران کل مراکز تابعه سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی ،در موسسه رازی شعبه شمال شرق"مشهد" برگزار شد ، با بیان این مطلب اظهار داشت : موسسه رازی قابلیت دارد نتایج تحقیقات خود را به علم و ثروت تبدیل کند و این از ویژگی های ارزشمند این موسسه است.
دکتر قدکچی افزود : در حوزه امنیت ، موسسه  رازی می تواند محصولات خود را با کمترین میزان وابستگی به خارج کشور تولید نماید .
وی ادامه داد : در 2 سال گذشته با وجود تحریم ها تولیدات این موسسه افزایش یافته است و درسال جاری با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهد داشت.
دکتر قدکچی در بخشی دیگر از بیانات خود با تاکید بر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ضمن اظهار رضایت از کیفیت تولیدات موسسه رازی به تولید واکسن گامبورو که یک واکسن بسیار حیاتی و استراتژیک است اشاره نمود و تصریح کرد : قبل از این ،واکسن گامبورو ، بصورت صد در صد از خارج کشور تامین می گردید، که در حال حاضر این محصول مهم توسط موسسه رازی تولید می شود .
 وی ادامه داد : با توجه به اثرات زیانبار بیماری گامبورو در صنعت طیور ، تولید این واکسن کمک قابل توجهی به صنعت طیور نموده است و می تواند از لحاظ  اقتصادی  بسیار تاثیر گذار باشد.


خودکفایی در تولید سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب گزیدگی


رئیس مهمترین مرکز تولید واکسن در خاورمیانه گفت: در تولید سرم های درمانی مثل سرم ضد مار گزیدگی و عقرب گزیدگی  به خودکفایی رسیده ایم و علاوه بر نیاز کشور در حال اخذ مجوز صادرات به سایر کشورها هستیم.
دکتر طباطبایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیتها و اهداف جهاد کشاورزی استان ، گفت :  این سازمان برای ارتقاء جایگاه موسسه رازی شعبه مشهد بیش از گذشته مساعدت و همراهی خواهد نمود.
در ادامه جلسه دکتر ازغدی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اظهار رضایت از کیفیت بسیار خوب واکسن های تولیدی موسسه رازی به اهمیت جایگاه این موسسه اشاره نمود و خواستار حمایت بیشتر از موسسه رازی شد.
دکتر فرزین رئیس موسسه رازی شعبه شمال شرق"مشهد" نیز طی سخنانی گزارش فعالیت ها و عملکرد این شعبه در سال 1391 را ارائه نمود و برنامه های سال جاری را تشریح کرد.
 وی اظهار امیدواری کرد در سال جاری تولید 3 نوع فرآورده جدید در موسسه رازی شعبه مشهد به بهره برداری برسد .
 


 

نظر شما
ادامه