کد خبر: ۱۲۹۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی گفت: دامپزشکی بر واردات گوشت از خارج کشور نظارت ویژه‌ای دارد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس در بجنورد، سیدمحسن دستور در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  واردات گوشت از خارج کشور با رعایت ضوابط و الزامات بهداشتی و همچنین نظارت نمایندگان رسمی سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به تعهدات  و گواهی کشور مبدأ و همچنین نظارت‌های این سازمان، هیچ‌گونه نگرانی در زمینه بهداشت گوشت‌های وارداتی وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، گوشت‌های وارداتی به داخل پس از کشتار با نظارت ذابحان شرعی و همچنین مراحل سردخانه، تونل انجماد و بسته‌بندی وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی برای کنترل بیشتر، این گوشت‌ها در بدو ورود به کشور نیز نمونه‌برداری و آزمایش می‌شوند.

دستور همچنین به تولید 15 قلم داروی گیاهی بخش دام در کشور اشاره کرد و افزود: داروهای گیاهی با منشأ گیاهی می‌تواند از ضریب اطمینان بیشتر و از ترکیبات منفی کمتری در محصول و فرآورده‌ها برخوردار باشد.

به گفته وی، داروهای گیاهی، می‌تواند جایگزین داروهایی شود که به دلیل مصرف طولانی مدت با مقاومت‌های دارویی همراه شده است.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، علاوه براین، مصرف داروهای گیاهی می‌تواند، مسمومیت‌های کمتری را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش گیاهان دارویی توسط سازمان دامپزشکی کشور در چند ساله اخیر، منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی توسط سرمایه‌گذاران در این بخش شده است و امسال تولید هفت قلم داروی گیاهی در دستورکار قرار دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین تولید بیش از 300 قلم انواع داروهای دامی و مواد بیولوژیک در حوزه دامپزشکی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم‌اکنون 95 درصد از داروهای دامی و بیش از 50 درصد از واکسن‌های دام و طیور مورد نیاز در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 150 کارخانه دارویی در سطح کشور در زمینه تولید داروهای دامی با سازمان دامپزشکی کشور همکاری دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: اکنون در این 150 کارخانه دارویی، علاوه بر تولید دارو اعم از جمله؛مکمل، دارو و سموم و داروهای مورد نیاز در حوزه دامپزشکی، برخی از این کارخانه‌ها مواد اولیه دارویی را نیز تولید می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بیکار
|
-
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
آفرین به مسئولین محترم!
با واردات گوشت خیال همه راحت شد. دام که نداشته باشیم دیگه نه نیازی به نهاده های دامی هست نه دامدار نه کشاورز نه دکتر دامپزشک و تکنسین برای درمان نیاز است. نه بیماری مشترک نه واکسن.
نیازی به گفتن هم نیست که واردات گوشت جیب بعضی ها را پر از پول میکنه.
واقعا جای تشکر داره.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
0
که البته این نظارت از تمام جهات علمی بین المللی و حقوقی .....است و آخزش هم به جایی نخواهد رسید .- دکتر مرتضوی
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
و صد البته اگر مشکلی در کیفیت گوشتهای وارداتی وجود داشته باشد و کارشناس اعزامی هم اقدامی در جهت توقیف آنها نماید ، شرکت اعزام کننده غذای او را قطع می کند و دفتر قرنزینه هم با اقتدار تمام ....... کارشناس اعزامی!-
نظر شما
ادامه