کد خبر: ۱۳۰۰۹
حکیم مهر - چهارمین کارگاه «آشنایی با اصول PCR، کاربردهای آن و طراحی پرایمر» از سری کارگاه‌های برنامه ریزی شده توسط شرکت دانا ژن ‌پژوه و شبکه پزشکی مولکولی کشور در دو قسمت نظری و عملی طی روزهای هشتم و نهم خرداد در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، واکنش زنجیره‌یی پلیمراز یا به اختصار PCR به طور روزمره در اکثر آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی استفاده می شود و در موارد بسیاری مثل شناسایی و جداسازی ژن ها، کلونینگ، طبقه‌بندی و شناسایی موجودات زنده، تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و حتی پرونده‌های جنایی و تعیین هویت کاربرد دارد. در حال حاضر و نزدیک به 30 سال پس از معرفی این تکنیک، تحقیقات ژنتیک مولکولی بدون استفاده از آن قابل تصور نیست. با توجه به این موضوع، مطالب این کارگاه برای تمامی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، بیوتکنولوژی، ژنتیک ‌مولکولی، گرایش های مختلف زیست‌شناسی، گیاهپزشکی، زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و تمامی افرادی که به مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک علاقمند می‌باشند، مناسب است.

سرفصل‌های کارگاه شامل آشنایی با اصول PCR، واکنش و برنامه PCR، انجام PCR، انواع مختلف و کاربردهای PCR، مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات DNA مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگاروز و آنالیز نتایج، آشنایی با اصول طراحی پرایمر، آشنایی با نرم افزار Oligo (نرم افزار تخصصی طراحی پرایمر) و بررسی و رفع مشکلات احتمالی PCR است.

دانشجویان و اعضای شبکه پزشکی مولکولی از 20 درصد تخفیف هزینه شرکت در کارگاه برخوردار هستند.

در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر به زبان انگلیسی با مهر شبکه پزشکی مولکولی ایران اعطا می‌شود.

آخرین مهلت ثبت نام، ساعت 10 صبح هفتم خرداد ماه و زمان برگزاری کارگاه، هشتم و نهم خردادماه اعلام شده است.

مدرس این دوره، دکتر کسری اصفهانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری است.

محل برگزاری کارگاه، تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان 16آذر، پلاک 78، ساختمان کمال الدین بهزاد، مرکز رشد دانشگاه الزهرا (س)، طبقه هشتم، واحد 811 است.

علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 22887180-021 یا 09124708799 تماس بگیرند.

 

نظر شما
ادامه