کد خبر: ۱۳۰۲۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: با بازرسی‌های انجام شده از محل عرضه فرآورده‌های دامی هزار و 125 کیلو گرم ماهی فاسد در استان قم، کشف، ضبط و معدوم شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر مهدی رفیعی محمدی با اشاره به آغاز گرمی هوا و در پیش بودن فصل تابستان اظهار کرد: با گرم شدن هوا احتمال فساد ماهی بیش از پیش قوت می‌گیرد که باید مردم در این زمینه با شناخت ماهی تازه از ماهی فاسد و یا مانده از تهیه آن خودداری کنند.

وی با تبیین چگونگی تشخیص ماهی سالم ابراز کرد: ماهی سالم نباید بوی نامطبوع و یا ترشیدگی داشته باشد و چشم‌های آن دارای فرو رفتگی نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم رنگ آب شش‌های ماهی را از جمله علائم تشخیص ماهی تازه دانست و بیان داشت:‌ ماهی تازه دارای آب شش‌های ماهی تازه صورتی رنگ و فلس‌هایش به آسانی جدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی سالم با فشار دادن گشت سبابه بلافاصله به حالت اول باز می‌گردد گفت: در صورتی که ماهی با انگشت سبابه فشار داده شد و به حالت اولیه خود برنگشت این ماهی در معرض فساد قرار گرفته است.

رفیعی محمدی با اشاره به بازرسی‌های کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم بیان کرد: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از مراکز عرضه و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی هزار و 125 کیلو گرم ماهی فاسد کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از انجام مراحل قانونی نسبت به معدوم کردن ماهی‌های فاسد در یکی از مراکز تبدیل ضایعات اقدام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم سخنان خود از شهروندان خواست از خرید ماهی از دست‌فروشان و خودروهای دوره‌گرد پرهیز کرده و برای تهیه ماهی به مراکز مجازی که زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان قم فعالیت دارند مراجعه کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره 1512 تماس گرفته و روابط عمومی این اداره کل را در جریان تخلف بگذارند.

 

نظر شما
ادامه