کد خبر: ۱۳۰۶۴

حکیم مهر - مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از هزار و 140 گونه موجود در کشور 6 گونه به شدت در معرض انقراض و 77 گونه در معرض خطر انقراض هستند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین محمدی گفت: طبق آخرین گزارشات اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی هزار و 140 گونه جانوری در کشور زیست می کنند که از این تعداد 6 گونه جانوری به شدت در معرض خطر انقراض و 77 گونه در معرض خطر انقراض و بسیاری هم در معرض آسیب پذیری هستند. وی ادامه داد: حضور انسان در زیستگاه حیوانات علاوه بر جزیره ای شدن زیستگاه آنان سبب تلفات حیات وحش شده است.
محمدی با اشاره به احداث زیرگذر و روگذر برای عبور حیات وحش اظهار داشت: برای جلوگیری از تلفات ناشی از حضور انسان در زیستگاه حیات وحش پیشنهاد احداث زیرگذر و روگذر در پروژه های راهسازی را به وزارت راه و شهرسازی داده ایم تا با مکان یابی درست در مسیر عبور حیات وحش علاوه بر احداث زیرگذر و روگذر نسبت به نصب تابلو اعلانات در جاده ها اقدام شود. 
وی در ادامه افزود: تجاوز انسان به حریم حیات وحش علاوه بر جزیره ای کردن زیستگاه آنان منجر به تلف شدن یک هزار جانور طی 6 سال گذشته شده است. مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: یوزپلنگ ایرانی، گوزن زرد، گورخر ایرانی،سمندر لرستان، درنای سیبری، ماهی کورغار پنج گونه به شدت در حال انقراض هستند.

 

نظر شما
ادامه