کد خبر: ۱۳۱۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قوچان، گناباد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی

 

تقدیر استاندار خراسان رضوی از شبکه دامپزشکی قوچان به دلیل ارائه خدمات به زائرین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)


استاندار خراسان رضوی با اهدای تقدیر نامه ای به دکتر محمدسیاح رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از خدمات ارائه شده به زائرین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تقدیر و تشکر کرد.
در بخشی از این تقدیرنامه آمده است: با  اغتنام از فرصت پیش آمده از حضور ارزشمند و صادقانه شما در حوزه ی ارائه خدمات به زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء تقدیر و تشکرمی گردد.
مسئول روابط عمومی شبکه دامپزشکی قوچان گفت: شهرستان قوچان بعنوان دروازه استانی بوده و همچنین به دلیل روحیه مهمان نوازی مردم خوب شهرستان خدمات دهی و تکریم زائرین و مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید،توزیع و عرضه فراورده های خام دامی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان، این شبکه با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی بین بخشی اقدامات شایسته در ایجاد تامین سلامت شهروندان و زائرین محترم در حال اجرا دارد.

 

------------------------------

 

کلیه عملیات واکسیناسیون فنی دامپزشکی گناباد در سیستم GIS ثبت می شود

 

دکتر علیرضا قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی گناباد با بیان این خبر گفت: از آنجائیکه کلیه اطلاعات عملیات  واکسیناسیون  دام، طیور و آبزیان در سیستم GIS ثبت می شود تعداد ثبت در دوماهه اول امسال 410 مورد  در دو ماهه اول سال قبل 350 مورد بوده که نسبت به دوماهه اول سال گذشته 60 مورد ثبت بیشتر انجام شده است .

دکترقدرتی گفت: سیستم ثبت  اطلاعات جغرافیایی که به اختصار GIS نامیده می شود سیستمی است برای جمع آوری اطلاعات، نگهداری و تبدیل وگزارش داده هایی که درمکان و زمان های مختلف جمع آوری گردیده است.

وی افزود: دامپزشکی چندین سال است که  اقدامات و فعالیت های خوبی در زمینه GIS صورت داده و در حال گسترش، ارتقا و کاربردی کردن آن در اکثر فعالیت های بهداشتی دامپزشکی می باشد دراین سیستم  ابتدا کلیه مکان ها توسط دستگاه GPS کدگزاری و شناسایی می گردد، تا  امکان مکان یابی و ردیابی مهیا شود وی در ادامه گفت سیستم GIS در کلیه شبکه های دامپزشکی راه اندازی شده و آموزش های  لازم به همکاران داده شده تا بتوانند ثبت اطلاعات، پردازش و گزارش گیری را انجام دهند.

دکتر قدرتی گفت: بااین سیستم در حال حاضر کلیه عملیات واکسیناسیون دام، طیورو آبزیان و همچنین کانون های بیماری ثبت  می شود، این روند سبب شده تا علاوه بر سرعت تبادل اطلاعات و بروز شدن گزارشات، حجم بالایی از مکاتبات اداری نیز حذف می گردد امید است از اطلاعات بدست آمده و ثبت شده در این سیستم بتوان سیاست های مناسبی را در زمان های مختلف برای پیشگیری بیماری اتخاذکرد، و شاهد ارتقا و کاربردی شدن بهتر این برنامه برای سازمان دامپزشکی باشیم که ماحصل آن کاهش بیماری های دامی وکمک به بهداشت عمومی و سلامت جامعه است.

 

-----------------------------

 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان:
تامین کنندگان غذای سالم،پاک و حلال؛ خود باید مراقب سلامتی روح ، روان و جسم خویش باشند


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در بازدیدی سرزده از کشتارگاه صنعتی دام زاهدان؛وظیفه افراد شاغل در مجموعه کشتارگاه اعم از مدیریت ، کارشناسان دامپزشکی، ناظران و ذابحین شرعی و کارگران را، در تامین غذایی سالم،پاک و حلال ، مهم و حساس اعلام نمود .
دکتر مهدی حسینی همچنین در جمع کارکنان کشتارگاه صنعتی دام اظهار داشت؛ ضعف و کوتاهی در اجرای صحیح و دقیق ضوابط، مقررات و دستورالعمل های بهداشتی، باعث بروز خسارات سنگین درمان و در بعضی موارد جبران ناپذیر، برای شاغلین کشتارگاه و جامعه می شود لذا رعایت نکات حفاظت فردی و بهداشتی در پیشگیری از انتقال بیماریها بویژه بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام ،ضروری است.
گفتنی است بطور همزمان، ضمن بررسی و بازدید از فعالیت ها و نظارت های بهداشتی و شرعی در روند استحصال گوشت، یک کلاس آموزشی توجیهی با هدف آشنایی کلیه افراد شاغل در کشتارگاه با مسائل بهداشتی بخصوص اقدامات پیشگیرانه از بیماری تب کریمه کنگو در محل کشتارگاه برگزار گردید.

---------------------------

 

مسئول پرتال اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی منصوب شد
 
طی ابلاغی از سوی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی مسئول پرتال این اداره کل منصوب گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر بهراد زندیه مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی طی حکمی دکتر مرتضی مروتی را به عنوان راهبر و مسئول پرتال منصوب نمود.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمدی
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
این دکترمروتی همانی است که وبلاگ ناظرین برزیل را در برزیل راه انداخت انصافا انتخاب بجایی بوده است
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
0
0
پسر خوبیه
دکترنروتی
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
0
0
باسلام
از لطف جناب دکترمرتضوی سپاسگزارم
امیدوارم منشاء اثری مانا در عرصه مجازی حرفه ام باشم
نظر شما
ادامه