کد خبر: ۱۳۱۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مسئول امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی گفت:‌ در نشست اخیر کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام نسبت به کنترل بیماری‌های منطقه‌ای دامی هشدار داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، داوود سلیمانی اظهار کرد: در نشست سالانه مجمع نمایندگان کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام مقرر شد، آزمایشگاه گلمکان مشهد به عنوان آزمایشگاه مرجع این سازمان معرفی شود.

وی گفت: تدوین استانداردها و استراتژی کشورهای عضو درباره مسائل و مشکلات مرتبط با بهداشت دام در دستور کار قرار گرفت؛ به گونه‌ای که کمیته‌های تخصصی این سازمان که شامل کمیته خاورمیانه و منطقه آسیا - اقیانوسیه هستند، گزارش بیماری‌های منطقه‌ای و دامی را ارائه داده که در این گزارش نسبت به کنترل بیماری‌های شایع دامی در منطقه مانند تب برفکی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بیماری ویروسی شوالینگ برگ هشدار داده شد.

سلیمانی افزود: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این مجمع سالانه، تعیین استراتژی‌ها برای بازمانده‌های دارویی در مواد غذایی و آموزش دامپزشکی بود که بر این اساس مقرر شد تا در آبان امسال کارگاه آموزشی برای دامپزشکان در برزیل برگزار شود.

مسئول امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی گفت: بر اساس جلساتی که در دبیرخانه دامپزشکی اکو که سال گذشته در ایران تشکیل شد، درصدد هستیم تا همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را با کشورهای عضو اکو ادامه و گسترش دهیم.

به گفته وی راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع سازمان جهانی بهداشت دام یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان بود که در نشست اخیر مجمع سالانه آن مطرح شد.

سلیمانی ادامه داد: از آنجا که آزمایشگاه راه‌اندازی شده در گلمکان مشهد یکی دیگر از آزمایشگاه های پیشرفته و تجهیزات تکنولوژیکی قوی است، ایران پیشنهاد معرفی این آزمایشگاه را به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های مرجع به سازمان جهانی بهداشت دام( OAE ) داده است که بر این اساس پس از بررسی‌ و ارزیابی این آزمایشگاه از سوی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت دام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسئول امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی اظهار کرد:‌ در این نشست مذاکراتی در زمینه معرفی آزمایشگاه گلمکان مشهد به عنوان یکی از آزمایشگاه های مرجع در دستور کار قرار گرفت و ایران تاکید کرد که ارزیابی‌های کارشناسی سازمان بهداشت جهانی دام هر چه سریع‌تر انجام شود.

سلیمانی گفت: با توجه به روند مذاکرات در نشست اخیر مجمع سالانه سازمان جهانی بهداشت دام پیش‌بینی می‌شود کارشناس این سازمان در تابستان به ایران بیاد و ارزیابی‌های کارشناسی را انجام دهد که پس از همکاری این آزمایشگاه با کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه که حدود دو سال به طول می‌انجامد، آزمایشگاه گلمکان مشهد به عنوان یک آزمایشگاه مرجع معرفی خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
0
0
اولا ایشان لطف کنند ارائه بفرمایند ابلاغ و یا حکمشان را که نشان دهد ایشان مسئول امور بین الملل سازمان هستند
دوما لطف کنند سندی را ارائه بفرمایند که گلمکان مقرر شده- ترجمه انگلیسی مقرر شده را هم لطفا بنویسید- است آزمایشگاه مرجع شده است و لطف کنند بفرمایند برای همه بیماریها مرحع شده؟ !!! برای آزمایشگاه مرکز تشخیص با ایتالیا هم که آن همه سر و صدا کردید که نهایی نشد تازه اون از 7 سال پیش شروع شده بود هنوز مقرر نشده چطوری در حاشیه اجلاس مقرر شد که گلمکان مرجع شده !!!؟؟؟ ......- کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
0
0
..... شما گیر ندید ، این بنده خدا با این مفاهیم آشنا نیست شما ببخشید- کارشناس اداره کل اردبیل
نظر شما
ادامه