کد خبر: ۱۳۲۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
استاد بابامخیر، چهره ماندگار دامپزشکی کشور 12 بهمن ماه سال گذشته در هفتاد و یک سالگی درگذشت / مرحوم دکتر بابامخیر، متولد 1320 و دارای دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی علوم زیستی (اقیانوس شناسی) از دانشگاه پاریس فرانسه بود...

حکیم مهر - طی مراسمی با حضور رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و فرزند مرحوم استاد بابامخیر به نمایندگی از خانواده وی، مجموعه ای از کتب نفیس و اسناد و گزارش‌های علمی این استاد فقید به کتابخانه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اهدا شد.

2 mokh.JPG

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر مطلبی، رییس موسسه طی سخنانی در این مراسم با تشکر از این اقدام ارزنده فرهنگی و تجلیل از خدمات علمی آن مرحوم، برای بازماندگان آرزوی توفیق و ابراز امیدواری کرد که چنین فرهنگی در میان اقشار مختلف جامعه اشاعه یابد.

وی همچنین بر تصمیم موسسه مبنی بر نامگذاری یکی از آزمایشگاه‌های تابعه به نام پروفسور مخیر تأکید کرد.

استاد بابامخیر، چهره ماندگار دامپزشکی کشور 12 بهمن ماه سال گذشته در هفتاد و یک سالگی درگذشت.

مرحوم دکتر بابامخیر، متولد 1320 و دارای دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی علوم زیستی (اقیانوس شناسی) از دانشگاه پاریس فرانسه بود.

وی عضو پیوسته فرهنگستان و استاد بیماری‌ها و انگل‌های ماهی دانشگاه تهران بود. کتاب بیماری‌های ماهیان پرورشی تالیف استاد در دوره چهارم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

از جمله آثار علمی استاد، بیماری‌های ماهیان پرورشی، ماهیان خلیج فارس و فرهنگ کشاورزی و منابع طبیعی است.

معاونت اداری و مالی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، مدیریت گروه بهداشت و بیماری های آبزیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، معاونت علمی پژوهشی فرهنگستان علوم، ریاست بخش انگل شناسی آبزیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، معاونت آموزشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم (چندین دوره)، ریاست شاخه شیلات گروه علم کشاورزی فرهنگستان علوم(چندین دوره)، عضویت در هیات مدیره شرکت سهامی شیلات جنوب ایران، معاونت تحقیقاتی و امور فنی شیلاتی شرکت شیلات جنوب ایران و سرپرستی شورای عالی موقت تحقیقات، وزارت کشاورزی و عمران روستایی از جمله سوابق اجرایی مرحوم بابا مخیر به شمار می آید.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام الدین اکبرین
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
ضمن سپاس از انتشار خبر این اقدام ارزنده، آن مرحوم در بامداد 13 بهمن ماه 91 به دیدار حق شتافت

خدایش بیامرزاد
عضو هیات علمی
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
0
مرحوم دکتر مخیر انسان با اخلاق و والا که همیشه در قلبها جای داشته و هیچوقت فراموش نمی شود روحش شاد و امیدوارم ما شاگردان ایشان یتوانیم ذره ای از کرامات ایشان را در امور زندگی و تدریس بکار ببریم
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
روح بزرگ شان در جوار ایزد منان در آرامش ابدی باشد انشالله
خداوند به سایر بزرگان دامپزشکی نیز جزای خیر دهاد که یاد این استاد بزرگ را با نامگذاری آزمایشگاه و .. ماندگار خواهند کرد
نظر شما
ادامه