کد خبر: ۱۳۲۱۸

حکیم مهر - بررسی‌های سازمان دامپزشکی نشان داد که میگوی پرورشی ازجمله محصولات شیلاتی است که می‌تواند به‌صورت ارگانیک تولید شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: در سال جاری میزان تولید میگو در سایت‌های پرورشی به اندازه‌ای افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میگوی پرورشی به بیش از 12 هزار تن برسد.

دکتر محسن مشکوة افزود: بیماری لکه‌سفید طی سال‌های اخیر ضربه‌هایی را به صنعت پرورش میگو وارد کرده است که با ایجاد سیستم مراقبت، پایش و استفاده از ارقام مقاوم، این بیماری کنترل شده است.

وی خاطرنشان کرد: لکه‌سفید میگو بیماری ویروسی است که مختص میگو بوده و مشترک بین انسان و حیوان نیست.

مشکات ادامه داد: از آنجا که بسیاری از فارم‌های پرورشی بدون استفاده از مواد شیمیایی اقدام به تولید میگو می‌کنند، امکان تولید میگوی ارگانیک در آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس طرحی که سازمان دامپزشکی کشور ارائه داده است، برخی مزارعی که دارای شرایط خاص باشند، تحت بررسی قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب بتوانیم محصول ارگانیک تولید کنیم.

برچسب ارگانیک به محصولاتی تعلق می‌گیرد که فاقد مواد شیمیایی باشند

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: دستورالعمل‌های نظارتی در واحدهای پرورشی اعمال می‌شود و پس از بررسی و اطمینان می‌توان نشان یا برچسب ارگانیک را به این مزارع نسبت داد.

مشکات تأکید کرد: برخی از محصولاتی چون مرغ را نمی‌توان به‌صورت ارگانیک تولید کرد، اما می‌توان گفت که مرغی که بدون مصرف آنتی‌بیوتیک پرورش یافته باشد، وجود دارد.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی احتمال وجود محصولات ارگانیک در دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های تولیدی آنها را در دست بررسی دارد.

مشکوة در پایان گفت: مزارعی که محصول خود را بدون مواد شیمیایی و با رعایت استانداردهای لازم تولید کنند، برچسب ارگانیک و سلامت دریافت می‌کنند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه