کد خبر: ۱۳۲۴۵
حکیم مهر - با پیگیری‌های سازمان شیلات، بدهی هشت میلیاردی میگوکاران تا اواخر دولت فعلی استمهال می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: دو بار برداشت میگو در برخی مزارع پرورشی در سال گذشته باعث شد که تولید این آبزی از مرز 10 هزار تن عبور کند.

غلامرضا رازقی افزود: سال گذشته 10 هزار و 150 تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شیلات کشور بسترهای حمایتی چون تسهیلات ارزان، دانش فنی رایگان، اختصاص بازار برای عرضه آبزیان و توصیه‌های بهداشتی را برای تولیدکنندگان فراهم آورده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سایر دستگاه‌ها چون دامپزشکی، صندوق بیمه، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و... نیز همکاری‌های خوبی را داشته‌اند.

رازقی تصریح کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از 12 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود و این سازمان برنامه تولید 13 تا 15 هزار تن را در دستور کار دارد.

وی میزان برداشت میگوی دریایی را نیز سالانه حدود 10 هزار تن برشمرد و یادآور شد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری بیش از 20 هزار تن میگو در کشور تولید شد.

اعلام برداشت میگوی دریایی به‌زودی

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: زمان برداشت میگوی دریایی به‌زودی اعلام می‌شود.

رازقی درباره بیماری لکه‌سفید اظهار داشت: تاکنون گزارشی از بروز بیماری لکه‌سفید میگو در مزارع پرورشی کشور گزارش نشده است و امید می‌رود که در قطب‌های پرمخاطره‌ای چون چابهار شاهد حذف بیماری باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که استمهال هشت میلیاردی بدهی میگوکاران نیز تا اواخر دولت فعلی انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه