کد خبر: ۱۳۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مجوزدامپزشکی واردات وت بلو و سایر فرآورده‌های پوست در سایت قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور فعال شد. 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صدور مجوز واردات وت بلو به اشخاص حقیقی خبر داد.

بهراد زندیه در جلسه با هیئت مدیره شهرک صنعتی چرمشهر و اتحادیه چرمسازان استان گفت: با پیگیریهای به عمل آمده توسط اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان مجوزدامپزشکی واردات وت بلو و سایر فرآورده‌های پوست در سایت قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور فعال شد.

وی افزود: پیش از این این مجوز فقط برای اشخاص حقوقی صادر می‌شد و این موضوع جهت تسهیل در امور تولید کنندگان چرم استان انجام پذیرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت صنعت چرم گفت: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان از این صنعت دیرینه و بومی حمایت می‌کند.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی با سمپاشی روی دام و جایگاه‌های نگهداری آن علاوه بر پیشگیری از شیوع بیماری‌های انگلی و تک یاخته‌ای، سلامت پوست دام که ماده اولیه چرمسازی است را تامین می‌کند.

زندیه اظهار داشت: تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی که در اولویت کاری اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد به تامین پوست سالم با کیفیت بالا برای این کارخانجات نیز کمک می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اضافه کرد: در راستای تسهیل صادرات فرآورده‌های خام دامی به ویژه چرم با راه اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه و مستقر کردن یک کارشناس در گمرک، گواهی بهداشتی صادرات را در اسرع وقت صادر می‌کنیم.

در این جلسه رئیس هیئت مدیره اتحادیه چرمسازان استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از حمایتهای دامپزشکی استان و افزایش کیفیت پوست خام گوسفندی را در سالهای اخیر نشان از فعالیتهای شبانه روزی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان دانست.
مسعود بنابیان همچنین صدور مجوز واردات وت بلو برای اشخاص حقیقی را موجب افزایش تولید و کاهش قیمت چرم تولیدی عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود پوست خام کارخانجات چرمسازی استان با ظرفیت کمتر از 50 درصد کار میکنند و خواستار صدور مجوز دامپزشکی برای واردات پوست خام توسط اداره کل دامپزشکی شد.

همین گزارش حاکی است وت بلو یکی از مراحل تبدیل پوست به چرم است که در این مرحله پوستها بعد از سالامبور شدن با استفاده از نمک کروم قلیائی، دباغی می‌شوند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
0
0
براساس دستورالعملهای مجامع بین المللی هیچ نیازی به اخذ مجوز سازمان برای واردات وت بلو نیست، وت بلو از دیدگاه بهداشت دامپزشکی فاقد هر گونه ریسک می باشد حتی پوست خام نمک سود شده از کشورهای افریقایی وارد اروپا میشود تا چه رسد به وت بلو، دامپزشکی باید وت بلو را از لیست کالاهای واجد ریسک خارج کند و آن از صدور مجوز بهداشت دامپزشکی برای این نوع کالاها معاف کند و بیشتر از این تو کار مردم دخالت نکند این همه مردم را سرگردان نکنید متخصص های عزیز دامپزشکی
نظر شما
ادامه