کد خبر: ۱۳۲۹۲
حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی به ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی متفاوت با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: کشتارگاه‌های کم‌حجم صنعتی در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در جریان بازدید از بازار الگویی ماهی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عرضه آبزیان باید در مناطق مختلف کشور ساماندهی شود.

وی نبود اطمینان از سالم بودن آبزیان را سبب کاهش مصرف این فرآورده در جامعه عنوان کرد و افزود: آبزیان در بازار الگویی ماهی به صورت بهداشتی به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

دستور عرضه ماهی به صورت بهداشتی را سبب افزایش کیفیت این محصول دانست و تصریح کرد: افزایش کیفیت عرضه آبزیان اعتماد مردم را ارتقا می‌دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجرای مسائل ترویجی و آموزشی در بازار الگویی ماهی، خاطرنشان کرد: فسادپذیری آبزیان یکی از مشکلات عرضه این محصول در بازار است.

وی ایجاد بازار الگویی ماهی در ترویج مصرف آبزیان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: تقویت سیستم مراقبت تولید آبزیان از ابتدای سال 92 در کشور آغاز شده است.

دستور ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع در افزایش کیفیت آبزیان را اثرگذار دانست و یادآور شد: آبزی‌پروری رشد خوبی در کشور داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به رشد صادرات آبزیان از کشور، اظهار کرد: عرضه با بسته‌بندی مناسب و بهبود شرایط حمل و نقل موجب افزایش مصرف آبزیان در جامعه می‌شود.

وی در ادامه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی پروانه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

دستور با بیان اینکه احداث کشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی به تعطیلی بیش از 300 کشتارگاه سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: 22 کشتارگاه سنتی در گیلان تعطیل شده است و اکنون دو کشتارگاه صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج کشتارگاه سنتی شرق گیلان با افتتاح کشتارگاه صنعتی در لنگرود تعطیل می‌شوند، بیان کرد: ایجاد کشتارگاه‌های کم‌حجم صنعتی در کشور پیگیری می‌شود.

به گفته دستور، 63 واحد کشتارگاه صنعتی دام و 220 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی از احداث 50 کشتارگاه صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد: بازرسان دامپزشکی در تمام کشتارگاه‌ها مستقر هستند.

 

نظر شما
ادامه