کد خبر: ۱۳۳۰

حکیم مهر -  اگر مرتب در کوچه و خیابان آنها را می بینید. اگر صدای میومیو کردن آنها در شب خوابتان را به هم می زند. اگر آنها مشتریان پر و پا قرص زباله های شما هستند. و یا اگر کارتون هایی که از آنها ساخته شده خنده را به لبانتان می آورد، بیایید نکات جالب توجهی از آنها را بخوانید:

*یک گربه خانگی تقریبا 70 درصد اوقات شبانه روزش را در خواب به سر می برد. لابد 30 درصد مابقی نیز به خوردن مشغول است!
*مثل اثر انگشت انسان ها، اثر نوک بینی هر گربه با دیگری متفاوت است.
*می توانیم بگوییم که بیشتر گربه ها مژه ندارند.
*اگر بخواهیم ساعت هایی را که یک گربه در طول یک عمر متوسط می خوابد محاسبه کنیم، تقریبا به رقمی معادل 10 هزار و 950 ساعت می رسیم.
*اگر گربه ها از ارتفاع هشت متری به پایین بیفتند، آسیب چندانی نمی بینند.
*در سال 1888 نزدیک به 300 هزار گربه مومیایی شده در مصر کشف شد! همچنین:
*از هر چهار خانواده در ایالات متحده، یک خانواده از گربه نگهداری می کند.
*جالب است که بدانید بر اساس نظر خواهی ای که از صاحبان گربه ها در ایالات متحده انجام شده، بسیاری از آنها گفته اند که به حمام کردن گربه های خود علاقه بسیاری دارند و حتی 25 درصد آنها خشک کردن موهای این حیوان با سشوار را لذت بخش دانسته اند!
*گفته می شود قدرت بینایی پلنگ ها (که از گربه سانان هستند)، به قدری بالا است که در تاریکی به راحتی می توانند همه چیز را ببینند.
*پلنگ ها در پرش نیز منحصر به فرد هستند. به طوری که این حیوانات می توانند تا طول پنج متر بپرند.پلنگ هایی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، با پیچاندن دمشان به دور خود، در مقابل سرما خود را گرم نگه می دارند.
*چیتاها از جمله حیواناتی هستند که سرعت فوق العاده ای در دویدن دارند. تا جایی که گفته می شود که سریعترین حیوانات روی زمین به شمار می آیند.
گفتنی است این گربه سانان می توانند با سرعتی معادل 72 کیلومتر در ساعت بدوند.

 

نظر شما
ادامه