کد خبر: ۱۳۳۰۰

حکیم مهر - استفاده درازمدت از ظروف یکبار مصرف سبب مشکلات گوارشی، خستگی و ناراحتی اعصاب می‌شود و غذا نباید بیشتر از دو ساعت در این ظروف باقی بماند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از وب دا؛ کارشناس معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: پلاستیک‌ها، پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به‌نام مونومر تهیه می‌شوند،مونومرها موادی سمی بوده و برای سلامت انسان مضر هستند در حالی که پلیمرها خنثی هستند و مشکلی ندارند.
 آزیتا وکیلی افزود: وزارت بهداشت سعى کرده است کارخانه‌هاى تولیدکننده ظروف یک بار مصرف را از کارخانجات تولیدکننده قطعات پلاستیکى در مصارف صنعتى تفکیک کند ضمن اینکه کارخانه‌هاى تولیدکننده ظروف پلاستیکى براى مواد غذایى باید پروانه ساخت داشته باشند.
وی بیان داشت: اصولا ظروف یک بار مصرف برای یک بار استفاده ساخته شده‌اند و در صورت استفاده مجدد، شیارهای بسیار کوچکی که قابل رویت هم نیستند در آنها به‌وجود می‌آید و علاوه بر مستعد کردن شخص به عفونت‌های دستگاه گوارش به‌علت آزاد کردن مولکول‌های آلی و صنعتی به داخل آب یا غذا، انسان را در معرض انواع سرطان قرار می‌دهند.
کارشناس معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: اگر قرار است غذاهاى طبخ شده پس از دو ساعت ماندگارى در این گونه ظروف مصرف شوند باید غذا در شرایط مطلوب یعنى زیر دماى 14 درجه یا بالاى 60 درجه نگه داشته شود پس بهتر است این مواد غذایى را روى شعله ملایم گاز قرار داد تا از آلودگى ثانوى جلوگیرى شود.
وی اضافه کرد: بهترین راه حل برای کاهش آلودگی‌های ناشی از ظروف یک‌بار مصرف، فرهنگ‌سازی برای استفاده نکردن از آنها است که پیشگیری یا کاهش مصرف را در پی دارند.

 

نظر شما
ادامه