کد خبر: ۱۳۳۰۸

حکیم مهر - شورای سیاستگذاری علوم ژاپن درخواست مجوز برای کشت اعضا بدن انسان در بدن حیوانات را به دولت این کشور ارائه کرد. این طرح در پژوهشکده رویان نیز تحقیق می شود. ژاپنی ها موفق شده اند حیوانی تولید کنند که یک عضو آن از سلول‌های حیوان دیگر ساخته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارگروه علمی دولت ژاپن به احتمال زیاد، مجوز آغاز تحقیقات برای کشت اعضای بدن انسان در بدن حیوانات را صادر می کند. شورای سیاستگذاری علوم ژاپن درخواست خود را امروز به دولت ارائه کرده و پیش بینی می شود سال آینده کار بررسی و تصمیم گیری درباره این طرح به پایان برسد.

ژاپنی ها پیش از این موفق شده اند، یک عضو بدن حیوان را درون بدن حیوان دیگری کشت کنند و این عضو قابلیت آن را دارد که به بدن حیوانی که سلول های بنیادین از او گرفته شده، پیونده زده شود.

در صورت عملی شدن این آزمایش با استفاده از اعضای بدن انسان، عضو ناقص و معیوب بیماران در بدن حیوان کشت می شود و سپس به بدن بیمار پیونده زده می شود.
از آنجایی که این عضو پیوندی از سلول های بنیادی فرد بیمار ساخته شده، خطر پس زدن و عوارض دیگر وجود نخواهد داشت و درست مانند عضو اصلی بدن بیمار کار می کند.

ژاپنی ها قصد دارند با استفاده از سلول های بنیادین بدن انسان، عضو مورد نظر را در بدن جنین حیوان بکارند و به موازات رشد جنین، عضو انسانی نیز رشده کرده و تولید می شود. بعد از تولد نوزاد حیوان، این عضو انسانی از بدن او خارج شده و به بدن کسی که سلول های بنیادین از او گرفته شده، پیوند زده می شود.

ژاپنی ها که مجوز تحقیقات تئوری در این زمینه را داشتند، قصد دارند از بدن جنین خوک به عنوان مزرعه استفاده کنند.

پژوهشگاه رویان ایران، از مدت ها پیش این طرح تحقیقاتی را ارائه کرده و در دستور کار دارد.

نظر شما
ادامه