کد خبر: ۱۳۳۳۹

حکیم مهر - با کاهش نرخ دلار، برای روزهای آینده می‌توان انتظار ارزان شدن نهاده‌های دامی به‌ویژه مکمل‌ها و ویتامین که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کند را داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اعلام این مطلب درباره نرخ نهاده‌ها و تأثیرات کاهش بهای دلار بر این محصول در روزهای آینده گفت: کاهش نرخ دلار روزهای گذشته تاکنون تأثیر قابل توجهی بر قیمت نهاده‌ها در بازار نداشته است.

دکتر سیدفرزاد طلاکش افزود: هر کیلوگرم سویا در روزهای گذشته حداکثر یک‌هزار و 100 و ذرت حدود 700 تومان به فروش می‌رسد که تفاوت محسوسی با گذشته نداشته است.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: نرخ نهاده‌ها معمولاً به‌روز کاهش نمی‌یابد، زیرا برای واردات نهاده‌ها به کشور نیاز به طی تشریفات خرید و مراحل گمرکی دارد که سه ماه زمان می‌برد.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌هی صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: به‌دلیل اینکه نهاده‌های اصلی ذرت و سویا برای واردات ارز مرجع یک‌هزار و 226 تومانی دریافت می‌کنند، تأثیرات کمتری از کاهش نرخ ارز بازار آزاد می‌پذیرند، ولی سایر خوراک دام مانند ویتامین‌ها و مکمل‌ها که با ارز آزاد وارد می‌شوند، در آینده نزدیک در صورت تداوم شرایط حاکم ارزان می‌شوند.

طلاکش در پایان با اشاره به مشکلات خرید نقدی نهاده‌ها تصریح کرد: بعضی از مرغداران به‌دلیل مشکلات نقدینگی که دارند توان خرید نقدی نهاده‌های اصلی را از شرکت پشتیبانی امور دام ندارند و مجبور به خرید آن از واسطه‌ها به‌صورت غیرنقدی با مبلغی بیشتر هستند.

 

برچسب ها: دامپزشک، طلاکش،
نظر شما
ادامه