کد خبر: ۱۳۳۴۸
حکیم مهر - برای نخستین بار در استان گلستان به صورت انبوده بچه میگو از مولدین پرورشی تکثیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، علی‌اکبر پاسندی - مدیرکل شیلات گلستان - اظهار کرد: بیش از یک میلیون پست لارو میگو از مولدین پرورشی استان تولید شده است.

وی افزود: با توجه به قرنطینه بودن این مرکز از نظر بهداشتی که تحت نظر اداره کل دامپزشکی است، بچه میگوی تولیدی استان مورد بررسی و تایید سلامت قرار گرفت و تحت نظر دامپزشکی استان در سایت میگوی گمیشان رهاسازی شد.

به گفته پاسندی با توجه به توسعه پرورش میگو در سایت گمیشان که با استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران روبرو شده است، تولید بچه میگو از نیازهای ضروری استان است.

مدیرکل شیلات گلستان خاطر نشان کرد: تکثیر انبوه بچه میگو به همت کارشناسان داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت سازمان شیلات ایران با موفقیت در استان انجام شده که می‌تواند موجب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران و بی‌نیازی استان در سال‌های آینده به واردات بچه میگو از استان‌های جنوبی کشور شود.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی کامل سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان به 600 میلیون بچه میگو نیاز است، گفت: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش، بچه میگوی مورد نیاز در استان طی سال های آینده تامین می‌شود.

 

نظر شما
ادامه