کد خبر: ۱۳۳۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس درباره نظارت بر ذبح شرعی گوشت های وارداتی به کشور گفت: ذبح شرعی و اسلامی باید ازسوی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی قرارگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، دکتر علی ایرانپور در پاسخ به این سؤال که کشورهایی چون چین که از آرم حلال برای صادرات محصولات گوشتی خود استفاده می کنند آیا پایبند به موازین شرعی ذبح اسلامی هستند، گفت: کشورهای غیراسلامی به علت پراکندگی و جمعیت زیاد مسلمانان در جهان از این آرم برای حفظ بازارهای اسلامی خود سؤاستفاده کرده که به طورحتم عملکرد این کشورها مطابق با موازین شرعی ذبح اسلامی نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید براین مطلب که سؤاستفاده کشورهای  غیر اسلامی ازاین آرم باید شفاف سازی شود، تصریح کرد: کشورهای اسلامی با واکنش و موضع گیری دراین خصوص باید جلوی استفاده کشورهای غیراسلامی ازاین آرم را بگیرند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، در پاسخ به این سؤال که آیا درحال حاضر نظارتی در خصوص حلال بودن   گوشت های وارداتی  به کشور صورت می گیرد یا خیر؟ افزود:عمده واردات گوشتی به کشور ازکشورهایی چون برزیل وچین صورت می گیرد وبه دلیل اینکه این کشورها غیراسلامی اند به طورحتم حساسیتی که درارتباط با موازین اسلامی هست آنها ندارند.

این دامپزشک با تأکید براین مطلب که وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان دامپزشکی کشور متولیان اصلی واردات گوشت به کشورهستند، اظهار داشت: موضوع  ذبح شرعی واسلامی باید ازسوی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی قرارگیرد، به طوریکه درحال حاضرعمده گوشت وارداتی به کشوراز برزیل است ودرآنجا ضابطینی درمورد ذبح شرعی واسلامی نظارت دارند که اگراین اقدام درمورد کشورچین هم صورت گیرد به طورحتم بخشی ازنگرانی های مردم حل خواهد شد.

وی، با انتقاد از اینکه در حال حاضر سهم ایران از صادرات  محصولات حلال  اندک است افزود: مهد غذای حلال درکشورهای اسلامی به خصوص ایران است اما متأسفانه به علت عدم برنامه ریزی صحیح مسئولان سهم کشورازصادرات  محصولات حلال رقم بالایی نیست.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به استقبال گسترده مسلمانان از محصولات حلال، گفت: با توجه به پراکندگی و گسترش مسلمانان در جهان و بازار پررونق واستقبال آنها از  محصولاتی با نشان حلال ضرورت  دارد  تا مسئولان امر و سرمایه گذاران در این خصوص اهتمام  بیشتری به خرج دهند تا ضمن ارزآوری به کشور زمینه صادرات محصولات غذایی به خارج از کشور توسعه یابد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دلسوز
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
0
0
احتمالا دکتر ایرانپور خبر ندارند که کشورهایی که تامین کننده گوشت قرمز و سفید ایران هستند شاما برزیل، هندوستان، پاکستان، استرالیا و ترکیه می باشند. چین رو نشنیده بودیم که آقای دکتر فرمودند و یاد گرفتیم.
سلام
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
0
0
جناب آقای دلسوز: گوشتهای وارداتی از مغولستان را در سال گذشته و حتی سال جاری فراموش کردید که در گمرک شهریار تخلیه شده اند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
0
تو چین گوشت گاو و گوسفندم پیدا میشه؟ ما فک میکردیم اونجا فقط جک و جونورو و سمورو قوباغه و سگ و جوندگان و چرندگام رو میخورن
تو رو بخدا ما رو اخر عمری چیز خورمون نکنید ( جک و جونور به خوردمون ندیدن9
نظر شما
ادامه