کد خبر: ۱۳۳۷۱
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: وجود مراکز پرورش طیور غیر‌مجاز ‌از عوامل خطرساز برای صنعت پرورش طیور استان کرمان است.‌

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، بیژن دهقانی در نخستین‌ جلسه کارگروه تخصصی طیور استان کرمان گفت: وجود مراکز پرورش طیور غیر‌مجاز در سطح استان‌ کرمان، عدم رعایت مقررات امنیت زیستی‌ و عدم رعایت واکسیناسیون صحیح در برخی مرغداری‌ها از عوامل خطرساز برای صنعت پرورش طیور استان کرمان است.‌

وی با اشاره به لزوم هماهنگی صنعت طیور، صنایع تبدیلی و هم‌چنین برخی مشکلات موجود در استان از جمله کمپلکس تنفسی طیور تصریح کرد: برای حفظ پویایی صنعت طیور استان کرمان نیاز به همکاری و هماهنگی تمام ارگان‌های ذیربط است.

دهقانی بخشی‌نگری را از آفات پیشرفت دانست و افزود: با همکاری و هماهنگی همه جانبه و پرهیز از بخشی‌نگری می‌توان خدمات ارزنده‌ای برای بالندگی هرچه بیشتر صنعت طیور استان کرمان انجام داد.

وی آموزش را یکی از نیازهای اساسی امروز در تمام کارها دانست و اظهار کرد: آموزش بهره‌برداران برای آشنایی آنها با اهمیت رعایت نکات بهداشتی به مراتب کارایی بیشتری نسبت به سایر اقدامات دارد.

هم‌چنین آمنه زینلی رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این جلسه گفت‌: نخستین کارگروه تخصصی طیور استان کرمان برای بررسی و اجرایی کردن مصوبات تفاهم‌نامه سازمان دامپزشکی کشور و اتحادیه سراسری مرغداران ایران برگزار شد.

وی افزود: تعیین اولویت‌ها و نیازهای صنعت طیور استان کرمان و برنامه‌ریزی براساس اولویت‌های این صنعت ‌در سال 1392 از دیگر اهداف برگزاری این کارگروه است.

زینلی ادامه داد: تعیین سرفصل‌های آموزشی کاربردی با در نظر گرفتن نیازهای بهره‌برداران، مشارکت تمام اعضا‌ی جلسه در برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل کارگروه ساماندهی حمل و نقل بهداشتی کود مرغی و تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی سالم‌سازی کود به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی مرغداری‌ها به ویژه در بحث حمل و نقل کود‌ از مصوبات این جلسه است.

‌زینلی تصریح کرد: ایجاد تیمی متشکل از دامپزشکی، صندوق بیمه کشاورزی، اتحادیه مرغداران و معاونت بهبود تولیدات دامی برای بررسی وضعیت بهداشتی و ساختاری مزارع پرورش طیور‌ که به صورت متوالی درگیر بیماری‌ها و تلفات می‌شوند یکی دیگر از مصوبات این جلسه است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری اصلاح ساختار و تجهیز ناوگان حمل و نقل جوجه یک روزه و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سیستم صدور مجوز جوجه‌ریزی در استان کرمان توسط اتحادیه مرغداران استان از ‌دیگر مصوبات مهم این جلسه است.

 

نظر شما
ادامه