کد خبر: ۱۳۳۷۸

حکیم مهر - محسن دهقانیان به عنوان رئیس جدید اداره دامپزشکی شهرستان ریگان معرفی شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس ،شامگاه چهارشنبه طی مراسمی با حضور رؤسای ادارات شهرستان ریگان، محسن دهقانیان به عنوان رئیس جدید اداره دامپزشکی این شهرستان معرفی و از خدمات حجت‌الله جعفری رئیس سابق این اداره تجلیل شد.

فرماندار ریگان در این مراسم با اشاره به اینکه ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان است که شغل اکثر اهالی این منطقه دامپروری و کشاورزی است، اظهار داشت: در شهرستان ریگان بیش از 250 هزار رأس دام سبک و 14 هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود.

مجید اعتمادی افزود: شهرستان ریگان از نظر پرورش گاو و گوساله به ویژه گاو دورگه و جرسی رتبه قابل قبولی در استان کرمان دارد و سالانه بیش از 3 هزار و  300 تن شیر خام تولید می‌شود.

فرماندار ریگان بیان داشت: با توجه به بالا بودن تعداد گاو و تولید شیر فراوان بخشی از تولید شیر مازاد بر مصرف به شهرستان‌های بم، کرمان و زاهدان در کارخانجات شیر پاستوریزه مصرف می‌شود.

اعتمادی میزان تولید گوشت قرمز را در این شهرستان 373 تن و میزان تولید گوشت مرغ را 50 تن اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود علوفه مناسب و مرغوب و تولید مازاد که عمده آن صادر می‌شود، ضرورت ایجاد مجتمع‌های دامی تولید گوشت و شیر برای ایجاد اشتغال ضروری است.

وی با بیان اینکه وجود هوای خوب و معتدل در ارتفاعات شهرستان ریگان برای ایجاد دامپروری‌های صنعتی طیور زمینه مناسبی را فراهم می‌کند، بیان داشت: با توجه به وجود رودخانه‌های دائمی و چشمه‌های پرآب در ارتفاعات و آب شیرین در مناطق روستایی اعم از قنات‌ها و موتورپمپ‌ها توسعه و حمایت علاقمندان به این بخش با توجه به ظرفیت این شهرستان در پرورش شیلات می‌تواند، زمینه اشتغال بیش از یک ‌هزار نفر را فراهم کند.

گفتنی است حجت‌الله جعفری نیز به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر منصوب شده است.

 

 

نظر شما
ادامه