کد خبر: ۱۳۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  به گزارش خبرنگار آتی‌نیوز، با توجه به افزایش سگ‏های تزئینی و گرداندن آن‏ها درسطح کلان شهرها طی بررسی‏ای که به عمل آمد، طی روزهای گذشته تعداد 16 قلاده سگ و 2 قلاده گربه از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) توسط اتباع ایرانی وارد کشور شده است.
به لحاظ مغایرت‏های شرعی، ایجاد تسهیلات برای ورود این نوع حیوانات که فقط فرهنگ منحط غرب را اشاعه می‏دهد، باید این عمل مذموم را بخشی از تهاجم فرهنگی جاری در کشور دانست. از طرفی‏نیروی انتظامی نیز به لحاظ مسؤولیت عهده‏دار بودن اجرای قانون در این ارتباط با مشکلات عدیده‏ای از نظر چگونگی برخورد، عدم امکان نگهداری حیوانات و... مواجه بوده و مکاتبات انجام شده با مبادی صلاحیت‏دار نیز منتج به نتیجه نشده است.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر دراین مورد هشدار داده بود که ورود این قبیل حیوانات می‌تواند محل ورود بیماری های مختلفی باشد که موجب شیوع برخی بیماریهای واگیردار و ساری شود. علاوه بر این تاکید وزارت بهداشت بر نقض مسائل بهداشتی با ورود و نگهداری این حیوانات، هنوز مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بنابراین با التفات به نکات فوق، اتخاذ تصمیم مقتضی پیرامون موضوع، امری ضروری به نظر می‏رسد.

توضیح حکیم مهر : ضمن ابراز تأسف از انتشار اینچنین اخباری از سوی برخی سایت های خبری توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد :

 

1 -  عبارت افزایش سگ های به زعم سایت آتی نیوز تزئینی آنهم در طی چند روز و به تعداد 16 قلاده که معلوم نیست همه آنها صرفاً از نوع تزئینی بوده باشند با هم مغایرت دارد.

2 -  تشخیص مغایرت شرعی با مراجع معظم و ورود هر حیوان به کشور تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و مرجع تشخیص مغایرت شرعی سایت آتی نیوز نیست!

3 -  وزارت بهداشت مرجع اصلی اظهار نظر در این خصوص نیست و صرفاً نظر سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه معتبر است.

4 -  قرنطینه مستقر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به منظور از بین بردن تهدیدات بهداشتی تعبیه شده و زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور اداره می شود و لذا اشاره سایت آتی نیوز بر نقض مسائل بهداشتی کذب محض است! ضمن آنکه این نشریه در مقام تأیید یا رد ورود حیوانات به کشور نیست و این در حیطه اختیارات مراجع رسمی است اما شیوع بیماریهای واگیردار با ورود چند قلاده سگ و گربه کشور را تهدید نمی کند و بهتر است به جای اطلاعات اشتباه و به هراس انداختن جامعه از اینگونه اطلاع رسانی اشتباه پرهیز گردد.

5 -  امید است مسئولین سازمان دامپزشکی کشور گزارشی از عملکرد قرنطینه بهداشتی خود منتشر نمایند تا برای خبرنگاران کم اطلاعی نظیر خبرنگار آتی نیوز راهنمایی مفید باشد.

6 -  متأسفانه از چند ماه قبل درخواست انجام مصاحبه با مسئولین قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان تهران داده شده که تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است!

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر سمپاتیک
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
با عرض سلام.
با کمی بررسی میتوان به این نکته پی برد که میزان بیماریهای واگیر دار قابل انتقال از انسان به انسان در قیاس با بیماری های زئونوز در چه جایگاه بالا و وسیعی قرار دارد.پس نگرانی خبر گذاری ها به جای 16 قلاده که فرض 100%آنها ناقل بیماری مهلک باشند کاملا بیمورد است در برابر میلیونها توریست شرقی و غربی ناقل.واقعا جای بسی تاسف و نگرانی است در انعکاس این اخبار.
ژاله
|
-
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
0
0
همه به خوبی میدانند خروج سگ و گربه از کشورهای متمدن بدون داشتن گواهی بهداشت و واکسینه امکان پذیر نیست پس بهتر است دست از شایعه پراکنی درمورد ورود بیماریهای خطرناک به کشور از سگ و گربه را بردارید. چرا نگران زائران مبتلا به آنفولانزای نوع آ که اینهمه امدند و بقیه را مبتلا کردند نیستید.
علي
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۵
0
0
اگر تشخيص مغايرت شرعي با مراجع معضم مي باشد چرا نظر آنها را نپرسيديد و فقط نظرات خودتان را گذاشتيد!
نظر شما
ادامه