کد خبر: ۱۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
در این ماه عزیز و پر از رحمت و مغفرت از همه بینندگان محترم حکیم مهر و بخصوص از مسئولین ارجمندی که گاهی در حکیم مهر نقد شده‎اند از سالیان قبل تاکنون صمیمانه می‎خواهم قصد خیر نگارنده را مدنظر قرار دهند و اگر به آنان سهواً در مطلبی اجحاف صورت گرفته با تمسک به آیه شریفه‎ای که در ابتدای این نوشته آوردم گذشت نمایند، باشد که همین امر سبب مغفرت الهی و رستگاری‎شان در روز قیامت گردد...
ramzan

حکیم مهر - یادداشت مدیرمسئول حکیم مهر در ماه مبارک رمضان خطاب به بینندگان محترم و مخاطبین ارجمند

 

بسم الله الرحمن الرحیم

" وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ "

(باید عفو کنند و گذشت نمایند مگر دوست ندارید که خدا بر شما ببخشاید و خدا آمرزنده مهربان است)

(سوره مبارکه نور / آیه شریفه 22)

سلام به همه بینندگان محترم و با وفای حکیم مهر و عموم مخاطبین ارجمند

فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عفو و رحمت و مغفرت و ماه مهمانی بزرگ خداوند مهربان بر همگان مبارک باد.

شب اول این ماه مبارک سایت خبری تحلیلی الف متعلق به دکتر احمد توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی را می‎دیدم که به مطلبی از ایشان برخوردم. در این مطلب وی از مخاطبین خود حلالیت طلبیده بود و به خطاهایی هم شجاعانه و البته از ترس قیامت (که ترس بجایی است) اعتراف نموده بود.

مشاهده این مطلب اینجانب را بر آن داشت تا در این ماه عزیز که فرصتی برای جبران مافات و رقم زدن آینده‎ای رستگار در شب‏های برتر از هزارماه (قدر) است، نکاتی با شما درمیان بگذارم.

از دی ماه سال 1386 که در اتاق طبقه اول سازمان نظام دامپزشکی (عصر) روبروی اتاق دکتر احمد مجیدی معاون وقت سازمان نشسته بودم و با توجه به مسئولیت امور اجتماعی که به دوش داشتم، به فضل الهی ایده تأسیس یک سایت خبری برای جبران کمبود اطلاع‌رسانی در حوزه دامپزشکی به ذهنم خطور کرد تا امروز سعی کردم قدمی غیر از خدمت به جامعه عزیز دامپزشکی برندارم. در آن زمان روی کاغذ طرح یک سایت را کشیدم و به اتاق دکتر مجیدی رفتم و طرح را روی میزش گذاشتم. دکتر مجیدی که دوستانش او را "حاج احمد" صدا می‎کردند به محض آنکه طرح را دید و توضیح کوتاهم را شنید سرش را بلند کرد و فقط یک جمله گفت : "آینده خوبی در انتظارت است"

همین جمله مهر تأییدی بود و انگیزه‎ای مضاعف برای آنکه به این راه امیدوارتر شوم. قدری با خود فکر کردم که نام این سایت باید چه باشد؟ از میان آنچه در ذهن داشتم خداوند نامی را برگزید که مناسب شأن جامعه بزرگ دامپزشکی بود. از سویی تصور کردم دامپزشک هم مانند قدیم می‎تواند حکیم باشد و از سویی به چهاردهم مهر که روز دامپزشکی در ایران لقب گرفته اندیشیده بودم. ترکیب این دو (حکیم + چهارده مهر) حکیم مهر را رقم زد. این نام را به برخی از جمله دکتر قهرمانی همکار ارجمندم در نظام دامپزشکی نشان دادم و وقتی با تأیید آنان همراه شد همان را به فضل الهی برگزیدم.

نمی‎خواهم از نحوه آشنایی با دکتر دباغ مقدم و کمک‎های فکری ایشان بگویم و اطاله این کلام را رقم بزنم، هرچند کمک‎هایی که از ایشان و سایر مشاورین از آغاز تاکنون گرفته‎ام کم نبوده و چه بسا در شرایطی مسیر را اصلاح هم نموده‎اند. به جای خود باید از تک تک آنان تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم در پیشگاه خداوند متعال به قدر تلاش و خلوص مأجور باشند.

آنچه نوشتم از این بابت بود که بگویم ایده تأسیس حکیم مهر ناشی از یک دغدغه بزرگ بود. دغدغه نقد و اطلاع رسانی. یعنی می‎خواستم اولاً اطلاعات در میان جامعه دامپزشکی کشورمان یک مرجع معتبر داشته باشد و دوم نقد عملکردها و نقد رویه‎ها و قوانین سبب پیشرفت شود و سامانه خودکنترلی در داخل جامعه دامپزشکی رواج یابد. نمی‎دانم در این عرصه چقدر موفق بوده‎ام و چه میزان از ظرفیت‎ها و توان موجود استفاده کرده‎ام اما گواهی می‎دهم که اغلب آنچه در توان داشته‎ام در این راه صرف کرده و دریغ نکرده‎ام.

آنچه بیشتر سبب نگارش این یادداشت شد دغدغه بسیار بزرگی است که از آغاز تاکنون و روز به روز بیشتر ذهنم را به خود مشغول ساخته و دست و دلم را لرزانده است.

نقد کار آسانی نیست و ورود به این حوزه بسیار سخت است. آبروی مؤمن ارزش زیادی دارد و از کعبه هم بالاتر است. حال چگونه می‎شود نقدی بکنیم و دست و دلمان از ترس عقاب آخرت نلرزد. چگونه می‎شود مطلبی را منتشر کنیم و به فکر پاسخگویی فردای قیامت نباشیم؟

از میان انبوه مطالبی که از ابتدا (زمستان 86) تاکنون در حکیم مهر منتشر کرده‎ام بعضاً نقدهای تند و تیزی هم به چشم می‏خورده است. نقدهایی که گاهی دکتر سیدمحمد آقامیری و عملکردها و تصمیم‎هایش را نشانه رفته، گاهی دکتر مجتبی نوروزی و امضاهایش را هدف قرار داده، گاهی دکتر جمشید رزم‎یار و عملکردش را سیبل کرده است، گاهی به سراغ معاونین سازمان دامپزشکی رفته، گاهی هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران را روی آنتن برده، گاهی دکتر دستور و همکارانش را به میدان آورده، گاهی مسئولین روابط عمومی و نحوه اطلاع‎رسانی را هدف گرفته، گاهی مدیران کل استانها و اعمالشان را زیرچشمی پاییده، گاهی به سراغ شورای مرکزی نظام دامپزشکی و گاهی به سراغ شوراهای استانی رفته، گاهی سرکی به دانشکده‎ها و مسئولین و اساتید کشیده و بسیاری دیگر که نیازی به بازگویی آنها نیست.

آنچه مهم است آنکه اینجانب تاکنون سعی کرده‎ام وامدار هیچ فرد یا جریانی نباشم و حکیم مهر هم مبرّا از جریانات و آمد و شدهای جناحی باشد. به همین دلیل هر از گاهی به طرفداری از یک جریان متهم شده‎ام و جالب آنکه این اتهام از سوی جناحهای مختلفی وارد شده است و این طیف وسیع نشانه آن است که هر کس از ظن خود یار مطالب منتشره شده است.

بینندگان محترم حکیم مهر!

ممکن است در میان انبوه مطالبی که از سال 86 تاکنون منتشر شده، باشد مواردی که مسئولی یا فردی یا جناحی را آزرده باشد و با لبه تیز نقد نیشتری وارد آمده باشد. هرچند مطمئنم که قصد و غرض خاصی مانند تخریب یا باج و سهم‏خواهی در میان نبوده اما اعتراف می‎کنم که ممکن است در این میان اشتباهاتی هم سهواً (و نه عامدانه) رخ داده باشد و تندروی‎هایی دامن حکیم مهر را گرفته باشد.

در این ماه عزیز و پر از رحمت و مغفرت از همه بینندگان محترم حکیم مهر و بخصوص از مسئولین ارجمندی که گاهی در حکیم مهر نقد شده‎اند از سالیان قبل تاکنون صمیمانه می‎خواهم قصد خیر نگارنده را مدنظر قرار دهند و اگر به آنان سهواً در مطلبی اجحاف صورت گرفته با تمسک به آیه شریفه‎ای که در ابتدای این نوشته آوردم گذشت نمایند، باشد که همین امر سبب مغفرت الهی و رستگاری‎شان در روز قیامت گردد.

به همه بینندگان ارجمند حکیم مهر اطمینان می‎دهم، حکیم مهر به فضل الهی، صادقانه و حتی بهتر از گذشته فعلاً به راه خود ادامه می‎دهد و امیدوارم نقد عملکردها و رویه‎ها و بعضاً اشاره به اشتباهات مصداق افشای اسرار نباشد که اگر باشد بدا به حال نگارنده که توان پاسخگویی در پیشگاه خداوند متعال نخواهد داشت.

مجدداً فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به همه شما تبریک عرض می‎کنم و از همگان طلب حلالیت می‎کنم و امیدوارم به فضل الهی با دلهایی آکنده از محبت و خالی از کینه و کدورت‌ها به شب‎های قدر وارد شویم و موفق و با دستانی پر توشه‎ از آن خارج شویم.بعون الله تعالی.

ارادتمند – محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینا
|
-
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
0
0
پایدارباشید امیدوارم خداوند شما رو برای جامعه دامپزشکی حفظ کند.
ت ن تبریز
|
-
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
0
0
بدون مجادلات دکتر مرتضوی با دولتی ها حکیم مهر نمی چسبه .
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
قالب سایت خیلی قدیمی و ضایه هستش
یه فکری به سر و روی سایت بکنید دیگه
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
ممکنه مردم از حق خودشون بگذرند اما سکوت شما در مورد قانون نظام جامع دامپروری و بهره وری کشاورزی که مجوزهای سازمان دامپزشکی کشور را از بین یرد از ذهن ها پاک نحواهد شد و شما باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشید
حکیم مهر
|
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
بیننده محترم. حکیم مهر بیشترین مواضع را درباره نظام جامع دامپروری داشته و اخبار مربوط به آن را همراه با نقدها پوشش داده است. احتمالاً مطالب مختلف از جمله مطلب مشهور (سقوط دامپزشکی) را مشاهده نفرموده اید!!!
دکتر روزبه شباک
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
0
0
با سلام
احتیاجی به حلالیت طلبیدن نیست. نقد سازنده همواره سبب پیشرفت جوامع خواهد شد. متاسفانه آنقدر فرهنگ تملق گویی و تملق شنوی در بین مدیران قوت گرفته ، که در سلسله مراتب اداری ،مدیران لایق !!!! تنها بدنبال چاپلوسی از مدیران بالاتر (فرماندار و استاندار و....) و به طبع ..............
تو خود حدیث مفصل بخوان
استانه تحمل مدیران بایستی بالاتر برود. وگرنه انتقاد سبب پیشرفت خواهد شد.
بشري
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
0
0
اميدوارم هميشه موفق باشيد اگر فضاي نقد بسته شود مخالفين با فحاشي و اتهام حرفشان را مي زنند چه بهتر كه در آسمان پر از مهرباني حرفهاي مخالف را بزنيم و گوش كنيم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
0
0
حکیم مهر!
حلالیت طلبی امر پسندیده ای است اما گاهی اوقات جنابعالی با فضاسازی های سهوی یا عمدی، کمک کردید که ظلم و ستم بر همکاران دامپزشک در سراسر کشور مستولی گردد و حقوقی از آنها ضایع شده باشد. همانطور که شما می دانید خداوند شاید از حق الله و حق النفس بگذرد اما از حق الناس هرگز نمی گذرد و باید حق الناس در این دنیا ادا شود.
منظور از حق الناس فقط پول یا اموال مادی نیست بلکه از بین بردن حق یک شهروند از حقوق بسیار ناچیز اجتماعی نیز حق الناس است چرا که اگر قرار باشد فمن یعمل مثقال ذرة شره یره، محاسبه شود، دقت سنجش اعمال نیز مشخص است.
اکنون باید ببینید آیا اخبار یا فضاسازی های رسانه ای که جنابعالی در خصوص اجرای ماده 19 - قانون نظام جامع دامپروری - قانون افزایش بهره وری - وقایع اتفاقیه در نظام دامپزشکی و ظلم آشکار عده ای علیه عده دیگر و ... داشته اید حقوق مادی و معنوی عده ای را ضایع کرده اید یا خیر؟!
بنابراین با نوشتن چند خط و گرفتن رضایت رسانه ای همانند بعضی ها که جنابعالی به آن اشاره کرده اید! نتیجه قطعی برای آن درنظر نگیرید و حساب خود را تسویه شده ندانید! چرا که از بین رفتن حقوق باید جبران شود و یقینا با حلالیت طلبی تسویه نخواهد شد؛ بلکه باید تمام اشتباهات سهوی یا عمدی، غرضی یا شهوتی (شهرت و ...)گذشته به صورت حضوری یا غیر حضوری جبران شود و آنگاه برای مدت زمان اجحافی که به متعرضین صورت گرفته است حلالیت طلبی کرد وگرنه با نوشتن چند خط و ادامه مسیر نمی شود نام آن را بخشش و عفو نامید!
اما نکته ای که برای جنابعالی و سایرینی که به فکر حلالیت طلبی می باشند این است که این امر نشان می دهد هنوز نقاط نورانی در دل وجود دارد که سیاهی ها را نابود کند و این بسیار امیدوارکننده است و ان شاء الله در این ماه عزیز خداوند تبارک و تعالی این توفیق را به همه ی مسلمانان عنایت فرماید.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
0
0
جناب دکتر لطفی زاده، از نظر من سایت حکیم مهر، از آغاز تا امروز، هم گسترده تر شده است و هم پخته تر و البته پر مخاطب تر. بسیاری از اساتید دانشگاهی و افراد برجسته در شاخه های مختلف دامپزشکی، اکنون از خوانندگان حکیم مهر هستند. در آغاز، گاهی تند روی هایی بود که بنده موافق نبودم و البته امروز، اینگونه نوشتارها کمتر به چشم می خورند. البته هنوز تا تکامل، مسیر طولانی وجود دارد. برای شما در ادامه مسیر، آرزوی موفقیت دارم.
تائب زاده
|
-
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
0
صرفا جهت اطلاع! : گویا قبلا در جایی خواندم که فرموده بودید علت نامگذاری حکیم مهر که در ابتدا یک سایت پزشکی- دامپزشکی بوده اینست که نام حکیم به دلیل حکیم بوعلی سینا (به نمایندگی از پزشکی) و نام مهر به همان دلیلی که در این متن هم اشاره کردید بوده است...البته ان چه هم که در این متن اشاره کردید نمیتواند منکر صحبت قبلی شما باشد.
دکتر مجیدی
|
-
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
0
سلام بر تمام بندگان شایسته خدا و همکاران عزیز و روزه دار
ابتدا لازم میدانم از صداقت ، درستکاری ، پشتکار و سخت کوشی همکار جوان و خوشفکرم جناب آقای دکتر لطفی زاده مدیر مسئول حکیم مهر تشکر ویژه داشته باشم .
دوستان میدانید شروع هر کار جدید با مشکلات و سختیهای خاص خودش همراه است و اگر کار مطبوعاتی وخبرنگاری کرده باشید واقفید این مشکلات چند برابر خواهد بود آنهم با فضای مسموم و غیر شفاف جامعه و بویژه در صنف دامپزشکی که هزاران موانع جهت شفاف سازی در آن بچشم میخورد .
کار خبرسازی وخبررسانی همانند شمشیر 2 لبه است و خبرنگار دائم بین خوف و رجا و بهشت و جهنم همانند قاضی قرار دارد اما این عمل نیک ( طلب حلالیت ) را به فال نیک میگیرم و امیدوارم همانطور که ما، بندگان خدا را از عمل غیر عمد و خطای سهوی میبخشیم خداوند نیز اعمال بد ما را در این ماه رحمت ببخشد.
آنچه باید یادآوری نمایم آنست که جناب لطفی زاده با دست خالی و بدون هیچگونه کمک و تنها و تنها قدم در مسیری گذاشتند که اثرات سازنده آن را با استقبال کم نظیر همکاران از خبرها ومطالب این سایت و ورود به دنیای خبر و سرآغاز شکوفه های بهاری خبرسازی و خبر رسانی دامپزشکی شاهد آن هستیم . با توجه به اگاهی از مراحل آغازین شروع و همراهی اولیه با این سایت اگر بخواهم مشکلات و موانع و حتی دادگاههایی که بعضا در این مسیر ایشان با آن دست وپنجه نرم کردند را بازگو نمایم مثنوی هزار من خواهد شد اما خداوند را گواه میگیرم که در هیچ موردی نبود که به مدیریت این سایت تذکر و یا مطلبی را از نظر شرعی یادآوری نمایم و ایشان آنرا اصلاح و یا توضیح نداده باشند . بضاعت و توانایی هر کسی محدود است و قدم گذاشتن در این راه پر خطر کار هرکس نیست و این خود نکته ای بزرگ است از شخصیت بی نظیر جناب دکتر محمد لطفی زاده که آغازگر این تحول بودند
که خداوند میفرماید الاعمال بنیات
پس برایت جناب لطفی زاده عزیز سلامتی و توفیق و استواری در این راه پر خطر را مسئلت مینمایم .
انشالله دوستان کمک کنند این پایگاه اطلاع رسانی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی برای صنف دامپزشکی کشور و مردم سرآمد باشد و ما تا رسیدن به کمال مطلوب راه بسیار داریم و از کمکهای فکری و مادی دریغ نفرمایید و خود را خبرنگار افتخاری این پایگاه اطلاع رسانی بدانید تا وسعت و کیفیت و شفافیت و صداقت این سایت افزون و افزونتر گردد.-ارادتمند همه دوستان با اخلاص دامپزشکی /مجیدی - قم
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
0
0
شما از طرف همکاران بخش دولتی انتظار خلییت نداشته باشید .تریبون را دادید دست شخصی به نام {دکتر} مرتضوی .... و هرچی دلش خواست نوشت و موقغییت ما را و سازمان را درکل کشور زیر سوال برد .- بخش دولتی
ضفرپور
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
0
دوست محترم بخش دولتی! در ابتدا بهتر بود که در مورد خودتون و به نمایندگی از شخص شخیص خودتون صحبت میفرمودید نه یک بخش که جمعیت زیادی رو شامل میشه و مسلما اگر قرار بود نماینده ای هم داشته باشه، از قبل اعلام میکردن و لازم به حضور جنابعالی به نمایندگی از آنها نمیبود! در ادامه هم لازم میدونم عرض کنم که حداقل داستان در مورد جناب دکتر مرتضوی اینه که ایشون اینقدر به خودشون و نظرشون مطمئن هستن که با نام خودشون مطلب مینویسند و پای حرف خودشون هم هستن. خواهشمندم که اینقدر ظالمانه و یکطرفه نظر ندیم و سعی کنیم همدیگه رو خراب نکنیم. در ضمن، این بنده خدا- دکتر لطفی زاده - اینجا خیلی محترمانه مطلب قرار داده و نوشته که ممکنه یه جاهایی خطایی مرتکب شده باشه. همین که اینقدر جرات دارن و قبول میکنن که ممکنه خطا داشته باشن بسیار رفتار زیبایی است و همکاران محترم شما در بخش دولتی هم باید چنین رفتارهایی رو الگو و سرمشق قرار بدن و سعی کنیم که چنین باشیم. و من الله توفیق
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
0
0
وب سایت حکیم مهر صدای ناطق دامپزشکی ایران است. امیدوارم روزی بزرگان دامپزشکی به سبب ابتکار دکتر لطفی زاده و لطف و پشتکار ایشان در ادامه این راه از وی قدردانی نمایند.
دوستان دلگیر نیز توجه کنند که تنها دیکته نانوشته غلط ندارد. ای کاش این نکته را همواره در ذهن داشته باشیم و سپس به ذکر و بیان ایراد دیگران بپردازیم.
بی نام
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
0
0
شخصا شما را حلال نمی کنم، امیدوارم به حق همین ماه عزیز دچار عذاب الهی بشوید.
دوست دامپزشك
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
0
با سلام.
براي اولين بار است در وب سايتي از طرف مدير آن اينچنين حلاليتي مي بينم.(تا بحال هيچ خبرگزاري اين كار را نكرده است) پر واضح است در نقد كردن افراد برخي ناراحت شوند. اما اينكه ما حلاليت مي طلبيم يعني حتما در برخي موارد به اشتباه عمل كرده ايم، بهتر است اشتباهات را مشخص كنيم. بنظرم حكيم مهر در گذر زمان هيچ خط فكري مشخصي را دنبال نكرده. يك روز با سازمان نظام، يك روز با جامعه دامپزشكان، يك روز با سازمان دامپزشكي و روزگاري هم با دانشكده هاي دامپزشكي؟!!
با نوشتن يك خط عربي مشكل برطرف نمي شود!

نظر شما
ادامه