کد خبر: ۱۳۶۴۴
حکیم مهر - دانشمندان با استفاده از برنامه‌های واقعیت مجازی همه‌جانبه و با هدف قانع‌کردن افراد به خوردن گوشت کمتر، آن‌ها را به گاو تبدیل کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «آزمایشگاه تعامل انسانی مجازی» دانشگاه استنفورد به افراد امکان ورود به دنیای گاو‌ها برای داشتن یک تجربه سوررئال را داده‌ است.

نرم‌افزار رایانه‌یی های‌تک این آزمایشگاه امکان تبدیل سوژه‌ها به گاو و ورود آن‌ها به کشتارگاه‌های مجازی را فراهم کرده است.

جرمی بیلنسون معتقد است شرکت‌کنندگان حاضر در این مطالعه، چنین تجربه‌ای را تاثیرگذار خوانده‌اند و این که آن‌ها هم‌اکنون با گاوها همذات‌پنداری دارند و تصمیم‌ گرفته‌اند گوشت کمتری مصرف کنند.

تفکر حاضر در پس چنین پروژه‌ای آگاه‌کردن کاربران از تجربه رفتن به یک کشتارگاه است و این که در نتیجه آن، افراد برای وعده‌های غذایی‌شان از مواد گیاهی استفاده کنند.

مفهوم چنین تجربه‌ای حائز اهمیت است زیرا خوردن کمتر گوشت به معنی مصرف انرژی کمتر است.

با تغییر رویکرد غذایی افراد به گیاهخواری، محققان امیدوارند چنین تجربه‌ای موجب شود این اشخاص در خصوص این که رفتار روزانه‌شان چه تاثیری بر تغییر آب و هوا دارد، بیشتر بیندیشند.

این نخستین بار نیست که محققان از فناوری واقعیت مجازی برای آگاه‌کردن افراد از تاثیرشان بر محیط استفاده می‌کنند.

افرادی که به طور مجازی درختان را بریدند، مدعی‌اند در خصوص این تجربه و مصرف کمتر کاغذ بسیار فکر کرده‌اند.

«آزمایشگاه تعامل انسانی مجازی» برای مهارکردن قدرت عاطفی همدردی طراحی شده و گرچه از فناوری جدید بهره می‌برد، ایده آن جدید نیست.

گروه‌های طرفدار حیوانات پیش‌تر از تاکتیک‌های فراوانی برای ایجاد درک عاطفی بین انسان‌ها و حیواناتی که مصرف می‌کنند، استفاده کرده‌اند، با این حال تصاویر و آمار اثر کوتاه‌مدتی داشته‌اند.

در آزمایش جدید تبدیل‌شدن به حیوان در یک دنیای مجازی شیوه‌ای نوین برای ترغیب افراد به همدردی با حیوانات است.

 

نظر شما
ادامه