کد خبر: ۱۳۶۵۸

حکیم مهر - شهردار منطقه 6 شهرداری اهواز گفت: مورد استفاده از خاک لایروبی جزیره‌های کارون در آیلندها برای پیشرفت شهر و توسعه فضای سبز است و نمی‌توان این خاک را تصفیه یا تمیز کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، قاسم الهایی اظهار کرد: خاک‌های لایروبی جزیره‌های کارون به صورت محموله‌های بزرگی است که نمی‌توان این خاک را تصفیه کرد. این خاک به مقدار زیادی است و برای باغچه نیست که بتوان آن را تمیز و غربال کرد.

الهایی گفت: خاک‌های جزیره‌های کارون، معدنی است و حتی خطر مار و موشی که در آن وجود دارد، کمتر از مار صحرایی است و می‌توان سموم این حیوانات را از بین برد.

شهردار منطقه 6 شهرداری اهواز با بیان این که اگر از داخل رودخانه خاک آورده نشود، از خاک حاشیه آن استفاده می‌شود؛ تصریح کرد: امکان ازبین بردن حیوانات موذی از این خاک وجود ندارد و بالاخره این خاک‌ها هم دارای حیوانات موذی هستند.

وی ادامه داد: میزان استفاده شهرداری منطقه 6 از خاک لایروبی جزیره‌های کارون و حاشیه رودخانه به تناسب توسعه کار است و مرتب در سطح شهر از این خاک استفاده می‌شود و بنابراین امکان تمیز کردن آن وجود ندارد.

الهایی گفت: درحال حاضر در ورودی حمیدیه، آلاینده‌های ورودی خرمشهر، جنب بازارچه کیان و بسیاری محله‌های دیگر خاک‌ریزی در حال انجام است و سهمیه خاصی برای منطقه در نظر گرفته نشده است.

 

نظر شما
ادامه