کد خبر: ۱۳۶۷۰

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی کشور و دفتر برنامه طب کل نگر گیاهان دارویی، کشاورزی و دامپروری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران(ودجا) به منظور تامین بهداشت و سلامت دام و فرآورد های دامی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.  
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه ها، ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای از سوی دکتر سیدمحسن دستور رییس سازمان دامپزشکی و سرتیپ ۲ پاسدار ستاد علیرضا در رییس دفتر برنامه طب کل نگر ودجا به امضا رسید.
رییس سازمان دامپزشکی کشور هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری و بهره برداری از ظرفیت های مشترک در پیشبرد برنامه های سازمان دامپزشکی و دفتر برنامه طب کل نگر ودجا، طبق ضوابط و مقررات مربوطه در زمینه های تامین امنیت زیستی و غذایی به ویژه تضمین کیفیت و سلامت دام و فرآورده های دامی عنوان کرد.
به گزارش سازمان دامپزشکی کشور، سیدمحسن دستور اطلاع رسانی و گزارش دهی بیماری های دامی و بیماری های مشترک قابل انتقال بین دام و انسان در راستای مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی را یکی از چارچوب های همکاری مشترک سازمان دامپزشکی با دفتر برنامه طب کل نگر ودجا ذکر کرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های تشخیصی موجود دامپزشکی در بخش های دولتی و غیردولتی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و همایش های علمی مشترک، تدوین و اجرای پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مشترک، برقراری قرنطینه و انجام اقدامات امنیت زیستی در مناطق مورد نیاز و همچنین تدوین و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مشترک از دیگر موارد همکاری است که در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
ادامه