کد خبر: ۱۳۶۷۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در واگذاری بخش غیر حاکمیتی خود به بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در بین فارغ‌التحصیلان دامپزشکی است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، محسن صادقیاظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی، فعالیت‌های تشخیص، درمان، پیشگیری و نظارت بهداشتی به بخش خصوصی واگذار شده است که در حال حاضر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 13 باب داروخانه دامپزشکی، 15 باب کلینیک دامپزشکی، 10 باب مرکز مایه‌کوبی مستقل دام، طیور، یک باب آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های دامپزشکی، یک باب شرکت پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و یک باب شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی مشغول ارائه خدمات به بهره‌برداران است.

وی افزود: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در واگذاری بخش غیر حاکمیتی خود به بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در بین فارغ‌التحصیلان دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین راستا در سه ماهه نخست سال‌جاری تعداد 6 هزار و 964 نفر به این مراکز مراجعه کردند.

وی از کالبد‌گشایی تعداد 561 راس دام در کلینیک‌های دامپزشکی بخش خصوصی این استان در این مدت خبر داد و گفت: تعداد 772 قطعه طیور کالبد‌گشایی و 43 نمونه آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری برداشت شد.

صادقی همچنین از معالجه تعداد 33 هزار و 870 راس دام و تعداد 440 هزار و 840 قطعه طیور توسط مراکز بخش خصوصی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این مراکز خدماتی از قبیل کالبد گشایی، جراحی، عملیات مامایی، تشخیص آبستنی و ارائه دارو و واکسن‌های دامی به بهره‌برداران ارائه می‌‌کنند.

وی گفت: در مناطقی که بخش خصوصی حضور نداشته باشد این خدمات توسط بخش دولتی ارائه می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه