کد خبر: ۱۳۶۷۸
حکیم مهر - مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با بیان اینکه کشتارگاه بندرعباس یک کشتارگاه سنتی است و هیچ گونه شرایط بهداشتی برای ذبح حیوانات ندارد تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط غیر بهداشتی اقدام به ذبح حیوانات و توزیع گوشت در سطح قصابی‌ها می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مهندس طالب غریب‌ پور در جریان بازدید از کشتارگاه بندرعباس افزود: طبق تذکرات قبلی به این واحد کشتارگاه قرار بود موارد حداقل بهداشتی را که شامل بهداشت فردی کارکنان، داشتن کارت بهداشتی و روپوش، نظافت عمومی، شستشوی سالن‌ها حین کشتار و بعد از کشتار، نظافت سرویس عمومی بهداشتی، مهار فاضلاب ناشی از کشتار و دفع اصولی ضایعات کشتار رعایت شود که متاسفانه هیچ کدام از موارد رعایت نشد.

غریب‌ پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظارت بهداشتی تمام مراحل کشتار بر عهده ناظر بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه می‌باشد و همچنین محیط زیست نظارت دفع اصولی فاضلاب، ضایعات و خونابه‌ها را بر عهده دارد، متاسفانه در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته و این سازمان‌ها در این خصوص مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: کشتارگاه بندرعباس متعلق به شهرداری بوده و مسئولیت آن بر عهده شهرداری است و این نهاد موظف است بر اساس استانداردهای سازمان دامپزشکی و محیط زیست و بهداشت استانداردسازی نموده و ضوابط بهداشتی را رعایت کند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: با توجه به اینکه گوشت از جمله موادغذایی فاسدپذیر است، باید در شرایط کاملاً بهداشتی و خنک نگهداری شود ولی متاسفانه حمل گوشت کشتار شده از کشتارگاه بندرعباس تا قصابی‌ها در سطح شهر توسط خودروهای فاقد دستگاه خنک کننده یا ترموکینگ انجام می‌شود.

غریب‌ پور با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه بندرعباس در حریم شهر و مناطق مسکونی واقع شده و باید نسبت به جابجایی آن به مکانی دیگر اقدام شود، تاکید کرد: به همین دلیل، در همین خصوص باید نسبت به راه‌اندازی هرچه سریعتر کشتارگاه صنعتی قلعه قاضی و رفع این معضل اقدام شود.

 

نظر شما
ادامه