کد خبر: ۱۳۷۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - مدیرگروه بیماریها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: به دلیل کمبود واکسن و سرم ضد هاری، از شهروندانی که با حیوانات سر و کار دارند می خواهیم بیشتر مراقب خود و افراد خانواده شان باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سید محسن نژادقادری اظهار داشت: بیماری هاری توسط  ویروسی صددرصد کشنده از طریق حیوان گزیدگی بوجود می آید که با واکسیناسیون و سرم ضد هاری به طور کامل قابل درمان است.

وی افزود: کلیه پستانداران اعم از سگ، گربه، گاو، گوسفند، میمون و خفاش می توانند بوسیله گاز گرفتن و ترشح بزاق حاوی این ویروس به بدن انسان، این بیماری را منتقل کنند.

نژاد قادری تصریح کرد: چند سالی است یک نوع جونده به اسم" هامستر" پشم آلود و به رنگ قهوه ای تیره به وزن حدود 500 گرم به عنوان کادوی تولد در بازار به فروش می رود که گزیدگی این حیوان جونده نیز ممکن است هاری را به انسان منتقل کند.

وی با بیان اینکه موش خانگی و خرگوش، ویروس هاری را منتقل نمی کنند، افزود: خراش گربه با پنجه هایش باعث ایجاد بیماری هاری در انسان می شود زیرا گربه حیوانی است که دائما پنجه های خود را با بزاق خود آغشته می کند در نتیجه بزاق این حیوان حاوی این ویروس است.

مدیر گروه بیماریها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال جاری 305 نفر در رفسنجان به علت حیوان گزیدگی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی دو برابری را نشان می دهد.

نژادقادری تصریح کرد: سال گذشته 822 نفر مراجعه کننده داشتیم که با واکسیناسیون و سرم ضد هاری درمان شدند و دو نفر نیز به علت مراجعه نکردن فوت کردند.

وی تصریح کرد: حیوانات خانگی نظیر سگ، هامستر و گربه را داخل منزل نگهداری نکنید و مراقب اطفال باشید و از بازی کودکان با حیوانات خانگی جلوگیری کنید.

وی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری موارد حیوان گزیدگی ماهیانه نسبت به سال قبل، یادآورشد: سگهای ولگرد در کوچه ها و خیابانها باید توسط شهر داری جمع آوری و معدوم شوند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Hamkar
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
az shoma baeede! chera beheshun name nemizanin be onvane dampezeshk,ya entehaye khabar hadaghal,az key tahala hamster 500gr shode???? va inke enteghale hari az tarighe Hamster besyar baeede chn in Hamster ha parvareshian va az mohite azad va vahsh ke be furush nemiresan!
Shoma tarafdare dampezeshka hastin ya bar zeddeshun? agar har heiviuni ro ba anjame vaccination va darman haye zede angalie bemoghe negahdari konan aslan jaye negarani nistesh.faghat inha jaye amuzesh daran.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
کتر فیاض : همسترها ناقل هاری و خطرناک نیستند/فوت سالانه 8 تا 11 نفر بر اثر هاری
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ژاد قادری تصریح کرد: چند سالی است یک نوع جونده به اسم هامستر پشم آلود و به رنگ قهوه ای تیره به وزن حدود 500 گرم به عنوان کادوی تولد در بازار به فروش می رود که گزیدگی این حیوان جونده نیز ممکن است هاری را به انسان منتقل کند.
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
بسمه تعالی
بیننده محترم و ارجمند. ضمن تشکر از دقت نظر شما. نیازی نیست هر کس در هر گوشه کشورمان حرف اشتباهی زد واکنش به آن نشان داده شود. به نظرم نکته ای که بیننده نکته سنجی از جناب دکتر فیاض ذیل خبر در قسمت نظرات نقل کرده اند کافی است. متن کامل خبر مربوط به جناب دکتر فیاض در نشانی زیر قابل دسترسی است . آنچه در این خبر به نقل از این مقام مسئول در رفسنجان آمده متاسفانه یک سویه و ناآگاهانه بیان شده است. به خبر زیر توجه فرمایید :
http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=2441
(دکتر فیاض : همسترها ناقل هاری و خطرناک نیستند)
با تشکر از دقت نظر بینندگان محترم -
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
0
0
بسمه تعالی
مطالب ذکر شده مطابق جلسات آموزشی برگزار شده در انستیتو پاستور تهران می باشد که هر ساله در آن محل برگزار می گردد. قابل ذکر است آخرین جلسه برگزار شده در مورخ 14 لغایت 16 بهمن ماه بود که مطالب ذکر شده در آن جلسه توسط اساتیدی چون خانم دکتر فرحبخش بیان گردید.
نظر شما
ادامه