کد خبر: ۱۳۷۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، گفت: اخیرا هماهنگی های اولیه امضای تفاهم نامه بهداشی با کشور نیوزیلند به منظور واردات گوشت انجام شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محسن مشکوة اضافه کرد: این پروتکل در راستای تسهیل فعالیت واردکنندگان گوشت از کشور نیوزیلند به امضا خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در گذشته واردات گوشت از کشور نیوزلند انجام می شد اما اخیرا واردات گوشت از این کشور متوقف شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین ملاک ها برای واردکنندگان قیمت تمام شده گوشت است که به احتمال زیاد توقف واردات از این کشور به دلیل قیمت تمام شده، بوده است.
دکتر مشکوة تصریح کرد: واردکنندگان ابتدا در مورد قیمت تمام شده این نکته را محاسبه می کنند که یک کیلوگرم گوشت بعد از واردات چقدر برای آنها تمام می شود و در صورت سودمند بودن، به این بخش ورود پیدا می کنند.
این مقام مسئول، افزود: سازمان دامپزشکی کشور مجوز بهداشتی واردات از کشورهایی را صادر می کند که از نظر بهداشتی برای مصرف کنندگان و جمعیت دامی کشور مخاطراتی نداشته باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تجار ایرانی می توانند از تعداد کشورهای زیادی نظیر استرالیا، برزیل، هند، پاکستان، کشورهای اروپایی ،آلمان،فرانسه،هلند،بلژیک، ایرلند و لهستان و کشورهای آسیای میانه نظیر مغولستان و قزاقستان محموله های گوشت وارد کنند که بعد ازامضاء تفاهم نامه میان ایران و نیوزیلند، این کشور نیز به لیست کشورهای منبع واردات گوشت به ایران اضافه خواهد شد.
برچسب ها: مشکوة، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
0
0
خوب شد این خبر رو بعد از ده روز دیدید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
0
در دولت منتخب قرار شده سفره گسترده رانت خواران جمع شود ، ........- کارشناس سازمان
همکار
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
0
همین الان است که سرو کله دکتر مرتضوی پیدا شود
نظر شما
ادامه