کد خبر: ۱۳۷۵

حکیم مهر -  رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‎سازی رازی عصر پنج شنبه 15 بهمن ماه در برنامه زنده (به خانه برمی‎گردیم) شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و درباره فعالیتهای این مؤسسه توضیحاتی به بینندگان ارائه کرد.
دکتر عبدالحسین دلیمی اصل که خاطره انتقادات محمدرضا اسکندری وزیر قبلی جهاد کشاورزی از مؤسسه رازی را در ذهن خود دارد و این روزها هم در برابر انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته در این برنامه به قدمت 85 ساله مؤسسه رازی اشاره کرد و بارها از نقش مرحوم پروفسور میرشمسی و مرحوم دکتر کاوه به نیکی یاد نمود و پیشرفت های این مؤسسه را مرهون تلاشهای آنان و اساتیدی چون دکتر شفیعی دانست.

 


عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس همچنین به تبدیل میزان تولیدات این مؤسسه از 500 میلیون دز در ابتدای انقلاب به 4 میلیارد دز پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : امروز با افتخار 95 درصد واکسن های دامپزشکی کشور را تولید می‌کنیم و اخیراً هم با همت محققان مؤسسه رازی موفق به تولید واکسن گامبورو و PPR شده‌‎ایم.
دکتر دلیمی با بیان اینکه این مؤسسه صرفاً تولیدکننده نیست هم گفت : ما 240 نفر محقق در مؤسسه رازی داریم و تحقیقاتمان مأموریت‌گرا (به سفارش دولت) ، مشتری‌مدار و کاربردی است.
وی تولید واکسن‎هایی نظیر MMR ، بروسلوز دامی و آنفلوانزای طیور را حاصل تحقیقات دانست و همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان جهانی بهداشت برای تولید واکسن آنفلوانزای نوع A اشاره کرد.
گفتنی است دکتر عبدالحسین دلیمی اصل دارای دکترای عمومی در رشته دامپزشکی و تخصص در رشته انگل شناسی است.

 

 

نظر شما
ادامه