کد خبر: ۱۳۷۶۱
حکیم مهر - وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌علت واگذار نکردن شرکت پشتیبانی امور دام باید تکلیف مابه‌التفاوت قیمت نهاده‌های وارداتی را مشخص کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: در جلسه‌ای که با اتحادیه مرغداران و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مقرر شد تعیین تکلیف نهاده‌های وارداتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

عباس پاپی‌زاده افزود: از آنجا که شرکت پشتیبانی امور دام همچنان در زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، اکنون این وزارتخانه باید نسبت به تعیین تکلیف نهاده‌های وارداتی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه مرغداران با کمیسیون کشاورزی، علت اصلی بلاتکلیفی کشتی‌ها و تحمیل دموراژ سنگین و تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 تومان است که باید مابه‌التفاوت صورت‌گرفته توسط وزارتخانه‌ها یا بانک مرکزی تعیین تکلیف شود.

پاپی‌زاده ادامه داد: هرچند در این جلسه به جمع‌بندی کامل منتهی نشد، اما مقرر شد کمیسیون برای رفع مشکل مرغداران و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، جلسات دیگری برگزار کند.

 

هشدار برای افزایش قیمت مرغ

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که اکنون وزارتخانه‌های متولی و ستاد تنظیم بازار برای ورود نهاده‌های طیور به کشور اقدام نکنند و بازرگانانی که اقدام به واردات نهاده‌های طیور کردند، بیش از این متضرر شوند، قیمت مرغ به‌علت کمبود دان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: پیش از به‌وجود آمدن نابسامانی در بازار، باید تکلیف دانه‌های سویای وارداتی مشخص شده و مابه‌التفاوت آن تعیین تکلیف شود.

 

نظر شما
ادامه