کد خبر: ۱۳۷۷

حکیم مهر -  معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش 20درصدی اعتبار سازمان دامپزشکی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.
مجتبی نوروزی گفت: مقدار اعتبار سازمان دامپزشکی در بخش تملکی و عمرانی این سازمان در حدود 20 درصد افزایش یافته است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اعتبار پیشنهاد شده سازمان مذکور درلایحه بودجه سال آینده دولت به مجلس در حدود 15 میلیارد ریال است که آن هم در بخش‌های تملکی و در سطح ملی است.
به گفته نوروزی البته مقدار اعتبار دقیق سازمان دامپزشکی پس از اعلام برنامه‌ها و طرح‌های داده شده به دولت و مجلس مشخص می‌شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به درستی مقدار اعتبار در نظر گرفته شده سازمان دامپزشکی برای سال 89 را اعلام کرد.
نوروزی همچنین با بیان این که طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان برای تدوین برنامه پنجم و مقدار اعتبار در نظر گرفته شده به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که مقدار اعتبار در نظر گرفته شده در برنامه پنجم برای سازمان دامپزشکی با اهداف این سازمان همسو باشد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور، اولویت این سازمان در آینده را افزایش نظارت و گسترش قرنطینه‌های منطقه‌ای ذکر کرد.
وی در این باره افزود: در این مرحله 14استان مرزی کشور با حفظ کارکرد قرنطینه‌ای استانی، به منطقه‌ای تبدیل می‌شوند.

توضیح حکیم مهر : در این خبر که در خبرگزاری ایلنا منتشر شده دکتر نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور به رسم گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی معرفی شده است. این در حالی است که متأسفانه ایشان معاون وزیر نیستند! نظر بازدیدکنندگان محترم حکیم مهر را به بخشی از گفتگوی اخیر حکیم مهر با دکتر نوروزی در این خصوص جلب می کنیم :

 

حکیم مهر : در برخی مصاحبه‎ها شما با عنوان (معاون وزیر) مصاحبه می‎کنید، در حالی که جنابعالی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیستید؟! فکر نمی کنید که با حلوا گفتن دهان شیرین نمی‎شود و اگر اعتقاد به معاونت دارید (که اعتقاد درستی هم هست) باید فکری اساسی برای آن بکنید و به وزیر جهاد کشاورزی منعکس نمایید؟

دکتر نوروزی : حکمی که از وزیر گرفتم رییس سازمان دامپزشکی هستم.

حکیم مهر :  فکر نمی کنید بهتر است بجای مصاحبه با این عنوان ، این مطلب را به وزیر منعکس کنید؟

دکتر نوروزی : این کار شما نیست! کار ما است!

حکیم مهر : دقیقاً من هم عرض کردم کار شما است. این کار را انجام داده اید؟

دکتر نوروزی : پیگیری کرده‏ایم.

حکیم مهر : به کجا رسیده؟

دکتر نوروزی : در حال بررسی است! وزارتخانه ما از نظر تشکیلات سقف معاونتهای محدودی دارد. یا پنج یا شش معاونت ! مثلاً برخی از معاونتها را هم به این دلیل حذف کرد. معاونت باغبانی را در معاونت زراعت ادغام کرد معاونت تولیدات گیاهی. حتی گفت معاونت امور دام با این دو معاونت مجموعاً بشود معاونت تولید! یعنی محدودیت هست. این را هم ما پیگیری کرده ایم که بتوانیم به نقطه مطلوبی برسیم.

 

نظر شما
ادامه