کد خبر: ۱۳۷۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
حکیم مهر - دامپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های کنکور سراسری 92 شناخته شد.
در حالی که دامپزشکی یکی از رشته های رکورددار بیکاری در کشور به شمار می آید امسال این رشته پس از رشته های دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پرطرفدارترین رشته در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری 92 اعلام شد.
مطابق با اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور دامپزشکی چهارمین رشته پرطرفدار کنکور سراسری 92 در گروه آزمایشی علوم تجربی و یکی از 13 رشته پرطرفدار کنکور امسال شناخته شد و دانشگاه های دولتی سراسر کشور در سال جاری 725 دانشجوی دامپزشکی را به جمع دانشجویان شاغل به تحصیل این رشته اضافه خواهند کرد.
این موضوع در حالی است که بنا به اعلام مرکز آمار ایران دامپزشکی در لیست یکی از بی رونق ترین رشته های دانشگاهی از نظر وضعیت اشتغال و کسب و کار آمده است و این رشته در سال گذشته سکوی سیزدهم رشته های ناموفق در جذب بازار کار ایران را به خود اختصاص داده است.
بنا براین گزارش دامپزشکی با نرخ بیکاری 20.2 درصد سیزدهمین رشته دانشگاهی از نظر فراوانی بیکاران در کشور است و در گروه علوم کشاورزی و دامپروری نیز پس از رشته کشاورزی و منابع طبیعی دومین رشته از نظر شمار بیکاران دانشگاهی به شمار می آید.
گفتنی است عدم تناسب تعداد دانش آموختگان رشته دامپزشکی و نیازها و ظرفیت بازار کار ایران، همواره یکی از مهمترین انتقادات جامعه دامپزشکی کشور به مسئولان آموزشی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است اما روند جذب دانشگاهی در این رشته همچنان به قوت قبل ادامه دارد و به نظر می رسد با ادامه این سیر و عدم ساماندهی وضعیت اشتغال دامپزشکان، دامپزشکی همچنان در صدر بیکارترین رشته های دانشگاهی در ایران باقی بماند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برباد رفته
|
-
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
0
خوب دوستانی که آمارمی خواستن این هم آمار رسمی از بیکاری و بی رونقی دامپزشکی.امیدوارم کسانی که این رشته روانتخاب می کنند باچشم باز دست به این کاربزنند و آینده خودشون رو با انتخاب اشتباه سیاه نکنند.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
0
حساب 2،2 تا 4 تا است! وقتی یک قاره (استرالیا و اقیانوسیه) با اون جمعیت دامی عظیم فقط سرجمع 5 تا دانشکده دامپزشکی داره که تازه لیسانس دامپزشکی (BVSc) می دن (و با همون لیسانس طرف کار می کنه و نیازی به اخذ دکتری نداره) بعد ما بیش از 20 تا سراسری و n تا آزاد داریم که دکترا می دن؛ آمار بیکاری عجیبه به نظر شما؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
این باعث تاسف است که علیرغم تبلیغات گسترده در زمینه توانایی مدیریت در بخش های حیاتی جامعه هنوز هیچگونه شواهدی مبنی بر این ادعا وجود ندارد و در خارج از چاروب قوانین و صلاح کنونی و آینده کشور هر اقدامی و عملی انجام می گیرد بدون اینکه به نتایج زیانبار آن اندیشه شود و اصول علمی و آینده نگری در آن رعایت شود.
شیر پاکتی
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
0
0
مشکل امروز دامپزشکان که بیکاری نیست
توزیع شیر فله است.
یه ذانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
0
0
سلام دوستان من دانشجوی دامپزشکی هستم و از این که تو این رشته هستم بسیار پشیمونم البته من مجبور شدم تو این رشته تحصیل کنم و هیچ راه دیگری نداشتم امیدوارم شما دانش اموزان عزیز اینده خودتون رو با این رشته تباه نکنید. با ارزوی موفقیت برای تمام دانش اموزان
نظر شما
ادامه