کد خبر: ۱۳۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - وزیر سابق جهاد کشاورزی و معاونانش امروز - یکشنبه - از خبرگزاری دانشجویان ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهندس محمدرضا اسکندری و معاونان و همکارانش که زمان وزارت او ریاست تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ریاست سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و ریاست سازمان دامپزشکی را بر عهده داشتند با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن بازدید از خبرگزاری در گفت‌وگویی با خبرنگاران گروه اقتصادی ایسنا شرکت کردند.

اسکندری که وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم بوده است از عملکرد صادق خلیلیان، وزیر فعلی کشاورزی که زمان وزارت او معاون برنامه‌ریزی بوده انتقاد کرد و گفت: بسیاری از قوانین و برنامه‌هایی که در دولت نهم وقت زیادی برای پیگیری و تصویب آنها صرف شد، در دولت دهم اجرایی نشده است.

 

وی قانون افزایش بهره‌وری، قانون نظام جامع دامپروری، قانون نظام صنفی کشاورزی، قانون ایمنی زیستی در بخش کشاورزی را از قوانینی عنوان کرد که در دولت نهم تدوین و تصویب و در دولت ابلاغ شدند اما هیچ یک از بند‌هایشان به اجرا در نیامده است.

به اعتقاد وزیر سابق جهاد کشاورزی باید به این قوانین که گره‌گشای بساری از مشکلات کشاورزی است در دولت جدید توجه شود. همچنین ایجاد شهرک‌های کشاورزی که کلید آن در دولت نهم زده شد و در دولت دهم متوقف ماند باید در دولت جدید مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

اسکندری که مجری طرح خودکفایی گندم بوده معتقد است: این طرح به دلیل ضعیف بودن مدیریت بخش کشاورزی در دولت دهم ادامه نیافت و در زمینه‌ تولید گندم نه تنها خودکفا نیستیم بلکه واردکننده این محصول استراتژیک شده‌ایم.

وی تاکید کرد: خودکفایی گندم که در سال 86 به وقوع پیوست اما به دلیل نبردن علم به مزرعه، پایدار نماند و آمارهایی که برای میزان تولید گندم در سال گذشته و امسال مطرح می‌شود واقعی نیست و روی کاغذ 14 میلیون تن گندم تولید شده نه در مزرعه.

اسکندری مطرح کردن توجیهاتی چون قاچاق گندم به کشورهای همسایه، افزایش مصرف خوراک دام و مصارف خودمصرفی را غیر منطقی دانست و تصریح کرد: این دلایل هیچ یک استنادی ندارند.

سمت راست : دکتر مجتبی نوروزی رئیس سابق سازمان دامپزشکی

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یتیم شهید
|
Germany
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
1
این دو نفر سازمان اقتصادی کوثر را ...........................................
نظر شما
ادامه