کد خبر: ۱۳۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه داروسازان دامپزشکی از تعطیلی مراکز داروسازی دامپزشکی و بیکاری200 هزار نفر به صورت مستقیم و بیکاری300 هزار نفر به صورت غیرمستقیم خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، حجت اله ذبیحی مدیرعامل اتحادیه داروسازان دامپزشکی در خصوص مشکلات این صنعت اظهار داشت: در طی 8 سال گذشته یکی از عمده ترین چالش­ های این صنعت عدم حمایت از تولید داخلی بوده است، به طوری که تمام ارز حاصل از درآمد نفت صرف واردات داروهای ساخته شده، گوشت، مرغ و فرآورده های دامی شده است که باعث وارد شدن ضربات شدید به تولید شده است.

وی ادامه داد: در دوره اصلاحات 95 درصد داروهای دامپزشکی، طیور و آبزیان در داخل کشور تولید می­شد و دلیلی بر واردات نبود مگر اینکه سودهای سرشاری به جیب افراد معلوم الحال وارد شود.

ذبیحی افزود: متاسفانه روند واردات در سال های اخیر با نفوذ افراد ذی نفع و منفعت طلب در سیستم‌های نظارتی با انواع بخش نامه‌ها و مصوبه‌های کتبی و شفاهی نه تنها با تولید همکاری نشده بلکه برای تولید کنندگان مشکلات فراوانی به وجود آمده است در حالی‌که در دنیای اقتصادی امروز زمانی که همه دنیا با کشور ما مشکل دارند باید روانسازی کنیم امامتاسفانه به طور هدفمند با کاغذبازی‌ها به نابودی تولید پرداخته شده است.

ذبیحی افزود: در طول چهار سال گذشته از 140 واحد تولیدی داروی کشور تنها 20 واحد به طور نیمه فعال به فعالیت ادامه می‌دهند و بقیه به تعطیلی و مرز ورشکستگی رسیده‌اند و در سال گذشته به طور میانگین تعطیلی هر واحد موجب شده است که بین 50 تا 500 نفر بیکار شوند یعنی به صورت مستقیم 200 هزار نفر و 300 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فقط در این صنعت بیکار شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه داروسازان دامپزشکی کشور اظهار داشت: از رئیس جمهور منتخب درخواست داریم که با توجه ویژه به تولید در مبارزه با فقر و فساد و فحشا تلاش کند.

وی با اشاره به طرح های مهمی که در بخش خصوصی کلید خورده است افزود: انتظار می رود که دولت منتخب از تولیدکنندگان و بخش خصوصی را حمایت کند و اجازه ندهد برخی با سوءاستفاده از قوانین وارداتی به نفع خود بهره می برند. به عنوان مثال در هشت سال گذشته فقط دو شرکت اجازه واردات گوشت با ارز مرجع داشتند که موجب شده میلیاردها دلار سود ببرند.

وی ادامه داد: از دولت روحانی می خواهیم ضمن مقابله با رانت خواری که از بانک ها نشات گرفته است به ویژه کم کردن فساد و مبارزه با آن بپردازد و اجازه ندهد به صورت دکه ای و چمدانی به فروش برسد.

ذبیحی درادامه در مورد حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی اظهارداشت: مهندس حجتی بهترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی است، ایشان از ویژیگی‌های زیادی برخوردارند از جمله این‌که وی مدیری توانمند، جهادی، پرتلاش و شایسته‌ای است که مکرر آن را در سطوح مدیریتی مختلف در وزارتخانه‌های جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی، راه و ترابری و سایر مسئولیت‌های اجرایی و سیاسی کشور به اثبات رسانیده است.

وی در پایان افزود: در موضوع ادغام وزارتین جهاد سازندگی و کشاورزی ایشان به شایستگی و بدون کمترین خسارتی مصوبه مذکور را به گونه‌ای علمی کرد که اکثریت نیروهای وزارتین جهاد سازندگی و کشاورزی سابق راضی بودند و وزارت جهاد کشاورزی طلایی‌ترین دوران خود را در زمان مدیریت وی سپری نموده و به توفیقات بزرگی دست یافت لذا امیدواریم ایشان با قاطعیت رای بیاورند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی سواد!
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
0
هر چقدر فکر میکنم که چطور تعطیلی کارخانجات دارو سازی دامپزشکی موجب بیکاری مستقیم 200 هزار نفر و غیر مستقیم 300 هزار میشه ! یعنی 200 هزار نفر در این کارخانه ها کار میکرده؟ یه با سوادی بیاد و تحلیل کنه!!!!!!
نظر شما
ادامه