کد خبر: ۱۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - به دنبال عدم امضای حکم رئیس منتخب نظام پزشکی کشور توسط احمدی نژاد، سازمان نظام پزشکی در انتظار تصمیم گیری دکتر روحانی رئیس جمهور جدید است و هم اکنون اداره نظام پزشکی کشور با اما و اگرها پیش می‌رود. بر اساس گفته‌های رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران تاکنون 2 نامه برای حکم امضاء تنفیذ به روحانی ارسال شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم علی اصغر پیوندی در تشریح وضعیت کنونی اداره سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: متاسفانه حکم ریاست منتخب سازمان نظام پزشکی کشور به امضای احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق نرسید و رئیس‌جمهور جدید یعنی حجت‌الاسلام روحانی باید حکم علیرضا زالی را امضاء کند که تاکنون نیز 2 نامه برای رئیس جمهور دولت یازدهم ارسال شده است.
 
وی افزود: نامه نخست که درباره توضیح عدم امضای حکم ریاست منتخب سازمان نظام پزشکی بود که برای حجت‌الاسلام روحانی ارسال شد تا تمهیدات و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد ولی نامه دوم نامه‌ای بود که رئیس هئیت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به همراه رئیس مجمع نظام پزشکی چند روز قبل اقدام به ارسال آن کردند و در کنار آن برگزاری انتخابات نظام پزشکی را نیز تشریح کردند؛ یعنی براساس روال همان نامه‌ای که در دوران احمدی‌نژاد برای رئیس جمهور دهم ارسال شده بود. حال ما منتظر پاسخ رئیس جمهور دولت یازدهم در این زمینه هستیم که البته با توجه شرایط کنونی برگزاری جلسات رای اعتماد وزرا در مجلس مسلمأ زمان حجت‌الاسلام روحانی نیز در این مقوله محدود است.
 
بر اساس گزارش‌ها مسئولان قبلی این سازمان بر منصب خود قرار دارند ولی از نظر قانونی زمان مسئولیت‌شان پایان یافته است دکتر پیوندی در این باره گفته است که براساس قانون، زمان مسئولیت مدیران قبلی پایان یافته است ولی براساس نظر رئیس هئیت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، این مدیران می‌توانند تا زمان حکم امضای تنفیذ رئیس منتخب سازمان توسط رئیس جمهور به وظایف خود عمل کنند ولی این مسئله در قانون اساسنامه سازمان نظام پزشکی قید نشده است و در مجموع اداره بزرگترین سازمان صنفی کشور به صورت”اما و اگرها" پیش می‌رود.به گفته پیوندی منتخبان جدید سازمان نظام پزشکی کشور هنوز در دفاتر فعالیت خودمان مستقر نشده‌اند و همه این موارد به امضای حکم تنفیذ رئیس منتخب این سازمان توسط رئیس جمهور جدید منوط است البته کارهای معمول سازمان نظام پزشکی از جمله مباحث ارائه مجوز پروانه به پزشکان توسط مدیران سابق این سازمان انجام می‌پذیرد ولی به هر حال برای فعالیت‌هایی که اکنون در سازمان صورت می‌پذیرد خلاء قانونی وجود دارد.

پس از کش و قوس‌های متعددی، انتخابات سازمان نظام پزشکی در تاریخ 4 اسفند با حضور اعضای جامعه پزشکی برگزار شد و در نهایت با انتخاب برگزیدگان جامعه پزشکی و برگزاری جلسات مجمع شورای عالی نظام پزشکی، رئیس منتخب و اعضای شورای عالی نظام پزشکی انتخاب شدند که در این زمینه برای شروع فعالیت اعضای منتخب جدید و به خصوص رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی باید رئیس جمهور حکم آنان را به امضاء برساند، ولی پس از ماه‌ها هنوز حکم دکتر علیرضا زالی به امضاء نرسیده است و اعضاء و رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی در این مدت نتوانسته اند فعالیت‌های رسمی خود را در سازمان نظام پزشکی شروع کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
0
0
امیدواریم دکتر روحانی به تخلفاتی که توسط وزیراسبق جهاد کشاورزی در انتخاب رییس سازمان نظام دامپزشکی انجام شد رسیدگی کند وحق را به صاحبانش برگرداند. :و لا یبقی مع الظلم:
مریم
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
0
0
با سلام
به نظر شما دولت جدید میتونه دامپزشکی رو ببره جز وزارت بهداشت؟آخه ما چه وحه مشترکی با کشاورزی داریم؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
0
0
بابا پحث نظام پزشکیه نه نظام دامپزشکی/مجید جان دلبندم!!!
نظر شما
ادامه