کد خبر: ۱۳۸۸۲

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی خوسف از پرورش و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمد شفایی اظهار داشت: سیاست اصلی سازمان دامپزشکی کشور، کاهش مصرف دارو و به ویژه آنتی بیوتیک در مرغداری‌ها است.

وی اذعان داشت: هم‌اکنون در 13 استان کشور تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک آغاز شده و با ابلاغ دستورالعمل تولید تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک به ادارات دامپزشکی سراسر کشور، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش این سیاست در سایر فرآورده‌های دامی نیز خواهیم بود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف از پرورش و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک برای نخستین بار در خراسان جنوبی خبر داد.

شفایی تصریح کرد: در واحدهای پرورش طیور گوشتی به دلایل مختلف ممکن است در سنین متفاوت از آنتی بیوتیک‌های مجاز استفاده شود و مصرف این آنتی بیوتیک‌ها نیز بر اساس دستورالعمل‌های دامپزشکی قبل از کشتار، قطع می‌شود.

وی ادامه داد: در پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک، طیور در هیچ سنی مصرف آنتی بیوتیک نداشته و تمامی مراحل پرورش از جوجه‌ریزی تا کشتار به صورت مضاعف تحت نظارت‌های خاص کارشناسان خواهد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف گفت: در پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در چندین نوبت در طول مراحل پرورش و همچنین قبل از کشتار آزمایش‌های تخصصی گوناگونی بر روی طیور در زمینه باقیمانده دارویی صورت می‌گیرد.

شفایی با اشاره به محاسن و مزایای مرغ بدون آنتی بیوتیک خاطر نشان کرد: انجام این طرح خود به خود منجر به افزایش اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در پرورش طیور توسط مرغداران می‌شود.

وی متذکر شد: پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک با ارتقاء شاخص‌های بهداشتی واحد‌های پرورشی، میزان ابتلا به بیماری‌ها در صنعت مرغداری کاهش یافته و در نتیجه استفاده از داروهای مختلف به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد که نتیجه آن کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت گوشت تولیدی است.

نظر شما
ادامه