کد خبر: ۱۳۹۱۱
حکیم مهر - در حالی که بخش کشاورزی نقش محوری در اقتصاد دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری کشاورزی محور توسعه اقتصادی و ضامن امنیت غذایی کشور است، بازهم در رده‌های پایین‌تر نسبت به دیگر همتایانش قرار گرفت!

این بخش گویا قرار است در دولت تدبیر و امید هم همچنان بی‌اهمیت باقی بماند چراکه نه مراسم معارفه‌ای برای وزیرش برگزار شد و نه خبری از دولتمردان و همراهان رسانه‌ای‌ بی‌شمارشان بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا -  در مراسمی که روز گذشته با عنوان "تجلیل از خدمات دکتر صادق خلیلیان در چهار سال گذشته" برگزار شد، حجتی بود و چند دوست قدیمی‌اش... خبرنگاران هم که نه با دعوت بلکه با تغییر شغل و عنوان تاسیساتی یا میان مسئولان و مدیران به دور از چشم حراست وزارتخانه به مراسم تودیع خلیلیان راه یافتند. عکاسان را هم با برخورد نامناسب دور کردند.

این در حالی است که طی این روزها وزرات‌خانه‌های امور خارجه، بهداشت، علوم، نیرو و ... میزبان دولتمردان دکتر روحانی برای برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزرا بوده‌اند.

مراسم تودیع و معاوفه وزیر جهاد کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی علیرغم نقش مهمی که در اقتصاد و تامین امنیت غذایی کشور دارد در همه دولت‌ها از منظر دولتمردان چندان اهمیتی نداشته است و رییس ‌جمهور و همراهانش هم که با برنامه‌ و وعده‌های بسیار در بخش کشاورزی به میدان آمده‌اند با همراهی نکردن وزیر جهاد کشاورزی در نخستین روز کاری‌اش همان گذشته‌های نه چندان خوب و جایگاه قبلی را برای فعالان بخش کشاورزی تداعی کردند چراکه خلیلیان با سرعت رفت و حجتی هم بی سر و صدا آمد.

البته محمود حجتی در دوره قبلی وزارتش هم به چنین مراسمی اعتقاد نداشت و همان زمان هم که وزارت جهاد کشاورزی در حال ادغام را تحویل گرفت خبری از مراسم‌ رایج تودیع و معارفه نبود و دوستان او می‌گویند "حجتی با روحیه جهادی آمده و به اصطلاح بسیار خاکی است".

اما از منظر دیگر حضور نیافتن مدیران ارشد دولتم تدبیر و امید در وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد این وزارتخانه برای آن‌ها هم چندان مهم نیست؛ انگار قرار نیست جایگاه واقعی که همه کارشناسان و متخصصان از آن دم می‌زنند به بخش کشاورزی باز گردد.

چگونه‌ است که شخص رییس‌جمهور برای معارفه وزیران امور خارجه و کشور می‌رود یا معاون اول رییس‌جمهور در مراسم معارفه وزیران حضور می‌یابند اما حجتی برای آغاز کارش در وزارت جهاد کشاورزی جز مدیران سابق در دولت دهم و چند دوست و همکار قدیمی هیچ همراهی از دولت را کنار خود نمی‌بیند و او می‌ماند و مراسمی که تنها تودیع داشت؟!

خبرنگاران در مراسم تودیع و معاوفه وزیر جهاد کشاورزی

خبرنگاران هم که در مراسم‌ تودیع و معارفه دیگر وزیران دولت تدبیر و امید چند روز پیش از آغاز مراسم دعوت می‌شدند در نخستین روز کاری حجتی نه تنها دعوت نشدند بلکه جایی برای نشستن هم در مراسم نداشتند و با عناوین دیگری مانند تاسیساتی به ساختمان وزرات جهاد کشاورزی وارد شدند که مسئولان در صدد بیرون کردن آن‌ها برآمدند و در نهایت جای خبرنگاران بر روی زمین بود و پله‌ها...

وزارت جهاد کشاورزی همواره سهم بالایی در اشتغال، تولید، صادرات و تامین امنیت غذایی دارد و فعالان آن که غالبا کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی‌ هستند نیز همیشه در بزنگاه‌های مهم کشور مانند انتخابات حضوری پررنگ داشته‌اند اما باید به انتظار نشست و دید که سالی که نکوست از بهارش پیداست یا حضور نیافتن دولتمردان در مراسم تودیع و معارفه حجتی صرفا به دلیل مشغله زیاد این روزهای آنهاست؟!

 

نظر شما
ادامه