کد خبر: ۱۳۹۲۱
حکیم مهر - ششمین نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک در قالب 170 غرفه به معرفی و عرضه محصولات کشاورزی و دامی طبیعی، سالم، ارگانیک، گیاهان دارویی، تکنولوژی، خدمات فنی، اطلاع‌رسانی در زمینه محصولات گواهی‌شده (سالم و ارگانیک) برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از (ایانا)، رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران در نشست خبری نمایشگاهی به همین منظور گفت: در این نمایشگاه محصولات سالم، ارگانیک، شناسنامه‌دار و نهاده‌های مربوطه به‌منظور ترویج و بازاریابی در معرض دید مردم و فعالان بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت.

حسین صفایی با بیان اینکه استاندارد ارگانیک محصولات کشاورزی تاکنون توسط سازمان استاندارد نهایی و شرایط آن اعلام نشده است، افزود: غرفه‌های محصولات کشاورزی طبیعی و وحشی بخشی از محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه است تا مردم با فواید مصرف میوه‌های سالمی که تولید آن دور از مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی است، آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای بازاریابی و برندسازی شرکت‌های تولیدکننده محصولات سالم که دارای تأییدیه معتبر از سازمان‌های داخلی بوده و میزان سموم باقیمانده در محصولات تولیدی آنها کمتر از حد استاندارد است، قسمتی در نظر گرفته شده تا به معرفی محصولات فوق پرداخته شود.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: بخش دیگر این نمایشگاه شامل عرضه محصولات دارای گواهینامه ارگانیک از سازمان‌های بازرسی بین‌المللی است که در داخل کشور تنها چند شرکت محصولات خود را با این شرایط عرضه می‌کنند، حضور دارند.

صفایی تصریح کرد: بخشی در این نمایشگاه برای آشنایی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با فعالان بخش تولید نهاده‌های آلی و زیستی، در نظر گرفته شده تا آخرین دستاورد و فناوری‌های خود را درباره تولید نهاده‌های آلی و زیستی و عوامل بیولوژیکی که در تولید محصولات کشاورزی نقش دارند، معرفی شدند.

وی یادآور شد: معرفی مؤسسات پژوهشی، علمی و شرکت‌های بازرسی محصولات کشاورزی و دامی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است که مصرف‌کنندگان و فعالان بخش کشاورزی با نحوه عملکرد آنها آشنا می‌شوند.

صفایی در پایان تأکید کرد: هفت کارگاه آموزشی در هفت روز نمایشگاه درباره آشنایی با محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و نحوه عمل‌آوری آنها برای شرکت‌کنندگان به‌صورت رایگان برگزار شده و مردم و فعالان بخش کشاورزی را با محصولات سالم و ارگانیک، فواید آن و استانداردهای تولیدی آشنا می‌کند.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک از 16 الی 22 شهریورماه به‌مدت یک هفته در نمایشگاه بوستان گفتگوی تهران واقع در خیابان کوی نصر برگزار می‌شود.

 

نظر شما
ادامه