کد خبر: ۱۳۹۴۴

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خواستار استفاده از توان بخش خصوصی داوطلب برای راه‌اندازی بازارچه عرضه ماهی در این شهرستان شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، احمدعلی معینی در جلسه شورای سلامت و امنیت‌غذایی شهرستان شوشتر اظهار کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی بازارچه عرضه ماهی در شوشتر اعلام آمادگی کرده است و بهتر است با آن برای این مهم همکاری شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه ماهی در شوشتر با حداقل بهداشت انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر بهداشت در عرضه ماهی رعایت نمی‌شود و به صورت کاملا سنتی مواد پروتئینی در شوشتر عرضه می‌شود که این روند باید در اسرع وقت اصلاح شود تا سلامت در این محصولات افزایش یابد.

معینی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح بهداشت در عرضه ماهی در شوشتر تلاش زیادی شده است، افزود: در بخش برون‌سپاری در شوشتر تجربه بسیار خوبی شاهد هستیم و باید تجربیات شهرداری شوشتر در برون‌سپاری کشتارگاه در بخش ماهی نیز به کار گرفته شود.

* عرضه مواد پروتئینی باید بهداشتی شود

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر گفت: مواد پروتئینی به نحوی بسیار حساس هستند و در صورت عرضه غیربهداشتی می‌توانند باعث سمومیت شود و به این دلیل بر عرضه بهداشتی این مواد با ارزش غذایی بسیار زیاد تاکید داریم.

وی خاطر نشان کرد: محل کشتارگاه قدیم شهرستان شوشتر برای تبدیل شدن به بازارچه عرضه ماهی بسیار مناسب است و به این دلیل باید همه تلاش‌ها در راستای به کارگیری بخش خصوصی در این زمینه بسیج شود.

معینی گفت: ماهی‌فروشان شهرستان شوشتر حتی از استفاده  یخچال در محل عرضه ماهی خودداری می‌کنند و در این باره مقاومت می‌کنند که این روند غلط باید اصلاح شود.

 

نظر شما
ادامه