کد خبر: ۱۳۹۶۴

حکیم مهر - در پناه آموزه‌های الهی، جامه سپید پزشکی، جامه خدمت، اخلاق و تواضع بوده و دغدغه اصلی یکایک کادر درمانی، در چهار گوشه ایران عزیز، ارتقای سلامت مردم صبور این مرز و بوم است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از وب­دا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این جمله در پیام خود به مناسبت روز پزشک تصریح کرده است: در فرهنگ ایرانی­­- اسلامی ما، ارزش دانش گرانقدر پزشکی تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبابت شانه به شانه حکمت می‌ساید و بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی، که در مقام مشاوره و هدایت در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب مراجعه می‌کنند.
متن کامل پیام دکتر سیدحسن هاشمی به مناسبت روز پزشک به این شرح است:
به نام او که نامش دوا و یادش شفاست
آنگاه که فروغ علم و دانش بشری در سایه‌ ارزش‌های دینی و آموزه‌های توحیدی، در خدمت انسانیت و رشد فضلیت‌های اخلاقی قرار گیرد، انوار حکمت الهی در دل صاحبان اندیشه درخشیدن آغاز می‌کند.
ثمره این فرهنگ و این باور، پرورش بزرگ مردانی چون ابن سینا، جرجانی، رازی و... است. عالمانی که حکمت را با علم ابدان و طب را با فلسفه حیات طیبه در هم آمیختند و در تاریخ بشریت جاودان شدند. زادروز طبیب و فیلسوف نامدار ایران اسلامی، شیخ الرئیس ابن سینا، مصادف با اول شهریورماه «روز پزشک» نامگذاری شده تا جامعه پزشکی کشور در پناه مشعلی که آن بزرگ‌مرد عرصه علم و دانایی افروخت، ادامه راه دهد.
در فرهنگ ایرانی- اسلامی ما، ارزش دانش گرانقدر پزشکی تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبابت شانه به شانه حکمت می‌ساید و بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی، که در مقام مشاوره و هدایت در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب مراجعه می‌کنند؛ چرا که پزشک در افق نگاه و قضاوت ایشان، شخصیتی علمی و آراسته به فضائل والای اخلاقی است.
امید که جامعه پزشکی کشور در پرتو توجهات حضرت حق و با تأسی به شیوه پیشگامان علم و اخلاق، همواره بر مدار دانش‌آموزی، اخلاق‌محوری و نوع دوستی گام بردارد و پزشکان پیش از هر چیز بیاموزند طبابت برای طبابت و علم برای علم، نه تنها انسان نمی‌سازد که ممکن است آدمی را از انسانیتش دور ‌سازد.
باشد که در پناه آموزه‌های الهی، جامه سپید پزشکی، جامه خدمت، اخلاق و تواضع بوده و دغدغه اصلی یکایک کادر درمانی، در چهار گوشه ایران عزیز، ارتقای سلامت مردم صبور این مرز و بوم باشد.
اینجانب فرا رسیدن روز پزشک را به تمامی خدمتگذاران خدوم عرصه بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش تبریک گفته، موفقیت روزافزون‌ ایشان را از درگاه ایزد منّان خواهانم.
دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
اول شهریور 1392


حکیم مهر به نوبه خود فرارسیدن زادروز بوعلی سینا (رحمت الله تعالی علیه) و روز پزشک را به جامعه بزرگ پزشکی کشورمان اعم از پزشکان، دامپزشکان، دندانپزشکان و سایر سپیدجامه‏گان سلامت و بهداشت تبریک عرض می‎نماید.

 

 

نظر شما
ادامه