کد خبر: ۱۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو آخرین اقدامات انجام شده توسط این سازمان را در راستای پیگیری و نظارت بر توزیع شیر فله در شهرستان‌های کشور تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مهندس عباس مهدیزاده افزود: مسئولیت نظارت بر شیرهای فرآیند شده و بسته‌بندی بر عهده سازمان غذا و دارو است، ولی مسئولیت نظارت بر توزیع شیرخام بر عهده سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: به دلیل احتمال بروز بیماری و انتقال آلودگی از طریق شیرهای فله به بدن انسان، اعتقادی به توزیع شیرهای فله‌ای نداریم و تاکید می‌کنیم شیرهای فله قابلیت عرضه به مردم را ندارند.

مهدیزاده با اشاره به انجام مکاتباتی با سازمان دامپزشکی جهت اقدام برای جلوگیری از توزیع شیر فله در سطح شهرها، اظهار کرد: محصولات لبنی مشمول قانون مواد خوردنی و آشامیدنی بوده و باید حتما از سازمان غذا و دارو پروانه ساخت و تولید دریافت کرده و سپس اجازه توزیع در میان مردم را پیدا کنند. بنابراین اجازه نمی‌دهیم شیر فله به این سادگی اجازه توزیع پیدا کند.

وی افزود: به همین خاطر در جریان مکاتبات، از سازمان دامپزشکی خواستیم جلوی عرضه محصولات لبنی فله‌ای را بگیرد.

بالاترین آمار توزیع شیر فله در یزد و خراسان

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک ماه و نیم است که گزارش بخصوصی درباره توزیع شیر فله نداشته‌ایم و درواقع این روند با برخوردهای مقتضی از سوی مراجع ذیربط کاهش پیدا کرده است، گفت: پیش از این، بیشترین گزارش‌ها در خصوص توزیع شیر فله‌ای مربوط به استان‌های یزد و خراسان بود.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
0
0
در بازار .... که گوشت قاچاق فراوان هست و حالا چه شود که بخوان گوشت را ول کنن و دنبال شیر برن!-
نظر شما
ادامه