کد خبر: ۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر -  نخستین جشنواره ملی حیوانات کوچک به همت موزه هفت چنار در منطقه 10 تهران برگزار می شود .
جشنواره ملی حیوانات کوچک با هدف " بازخوانی تنوع زیستی در جامعه شهری " همسو با نامگذاری سال 2010 به عنوان سال تنوع زیستی ، از سوی موزه حیات وحش هفت چنار و کمیته محیط زیست مرکز رشد و توسعه خردورز و با همکاری ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و شهرداری مناطق 10 و 22 از تاریخ 28 لغایت 30 بهمن ماه برگزار می شود.
 دکتر مجید نواییان مدیر موزه هفت چنار و دبیر کمیته علمی جشنواره با اشاره به تشویق و آموزش شهروندان برای زندگی در کنار طبیعت و کاهش مشکلات و فشارهای زندگی امروزی شهری گفت : برای برگزاری جشنواره ای سالم و مفید در حوزه زیستی و به دور از مشکلات ترافیک ، تردد و آلودگی پارک چیتگر به عنوان محل برگزاری این همایش انتخاب شد . تا بدون هیچ دغدغه ای از نظر ایمنی ، بهداشت و مسایل محیط زیستی در فضایی آرام و منظم برنامه اجرا شود .
وی در ادامه افزود : فراخوان این جشنواره نه تنها در تهران بلکه به سراسر کشور ارسال شده و از کلیه دارندگان حیوانات کوچک مثل پرندگان زینتی ، سخنگو وآوازخوان ، گربه و پستانداران کوچک دعوت شده تا در این برنامه ثبت نام به عمل آورده و شرکت کنند .
این مدرس جانور شناسی دانشگاه از تشکیل کمیته داوری ویژه مسابقه در این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد : کمیته علمی داوری جشنواره حیوانات کوچک با حضور اساتید جانور شناسی ، دامپزشکی و کارشناسان پرورش حیوانات که آشنایی کامل با نژادها سلامت و تربیت جانوران دارند تشکیل شده است و داوران این جشنواره با در نظر گرفتن فاکتورهای " نژاد و اصالت " ، " بهداشت و سلامت " و " تربیت " ارزیابی رکورد گیری از حیوانات شرکت کننده را انجام می دهند .
نوائیان در پایان گفت : تمام  تلاش دست اندرکاران برگزاری این جشنواره الگو سازی مناسب در زمینه رفتار شهروندان با حیوانات از لحاظ محیط زیستی ، بهداشتی و فرهنگی می باشد که امیدواریم به این هدف دست یابیم .
در این جشنواره علاوه بر صاحبان حیوانات کوچک مراکز تربیت و پرورش سگ های جستجو گر در سازمانهای امداد و نجات ، نزاجا و برخی واحدهای مرتبط دولتی نیز حضور خواهند داشت .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
0
0
من از نمایشگاه بازدید کردم ابتکار جالبی بود امیدوارم آخرین بار نباشد و سال دیگر هم تکرار شود
نظر شما
ادامه